همشهری آ‌نلاین: استاد رحیم معینی کرمانشاهی از معدود شاعران و ترانه سرایان بازمانده از نسل اول ترانه سرایان است که دستی چیره در سرودن دارد

 او بیش از 17 سال  است که همتی جانانه را صرف سرودن دیوانی پرحجم و تاریخی به نام شاهکار کرده است.

وی در گفت و گویی با همشهری آنلاین ضمن اعلام این مطلب که این کتاب تاریخ ایران به شعر است که به سبک و اسلوب شاهنامه فردوسی سروده شده است گفت: تا کنون 7 جلد این کتاب از سوی انتشارات سنایی  به بازار کتاب عرضه شده است قریب به 140 هزار بیت تا کنون سروده‌ام.

به گفته استاد معینی کرمانشاهی این کتاب تاریخ ایران را بعد از زمانی که حکیم ابوالقاسم فردوسی در شاهنامه به پایان رساند روایت می‌کند.

جلد هفتم این کتاب چندی پیش به بازار کتاب عرضه شده است. درا ین مجلد دوران جانشنیان شاه عباس و سلسله صفویه به شعر سروده شده است.

استاد معینی کرمانشاهی درباره جلد هشتم این کتاب گفت: دراین مجلد دوران نادرشاه افشار و زندیه آمده است و پیش بینی می کنم که در دوجلد نهم ودهم نیز دوران قاجار تا پایان مشروطه آورده شود.

معینی کرمانشاهی با اشاره به این که اگر عمری باقی ماند پایان مشروطه آخرین مجلد این مجموعه خواهد بود گفت: یکی از دلایل این که به تاریخ ایران بعد مشروطه نمی‌پردازم به این علت است که هنوز تاریخ این دوره و اطلاعات آن به شکل تمام و کمال بیان نشده است و بر سر برخی موضوعاتش مناقشات فراوان وجود دارد. لذا من  اعتقاد دارم که باید از تاریخ بیشتر فاصله گرفت تا بتوان درک و درادامه روایت صحیح تری از آن را ارائه کرد.

کد خبر 29318

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز