چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رقابت‌های دو و میدانی آغاز فصل قهرمانی زنان کشور با قهرمانی تیم فارس در مجموعه آفتاب انقلاب تهران به پایان رسید.

Athletics

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی، در این مسابقات که طی دو روز (6 و7 اردیبهشت ماه) در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد، تیم فارس با 62 امتیاز صدرنشین شد، تیم گلستان با 56.5 امتیاز به مقام نایب قهرمانی رسید و همدان با 51 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

بیش از 120 بانوی ورزشکار از استان‌های فارس، گلستان، همدان، خراسان رضوی، اصفهان، تهران، اردبیل، البرز، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، بوشهر، قم، آذربایجان غربی، گیلان، مرکزی، خراسان جنوبی، کردستان، یزد و ایلام در این رقابت‌ها حضور داشتند.

بانوان دو و میدانی‌کار در مواد 100، 200، 400، 800، 1500، 5 هزار، 10 هزار، 10 کیلومتر پیاده‌روی، 4 در 100، 4 در 400، 100 متر با مانع، 400 متر با مانع، 3 هزار متر با مانع، هفتگانه، پرش ارتفاع، پرش طول، پرش سه‌گام، پرتاب دیسک، پرتاب نیزه، پرتاب وزنه و پرتاب چکش به مصاف یکدیگر رفتند.

همچنین مسابقه پرش با نیزه برای نخستین بار در بخش بانوان به صورت آزمایشی در حاشیه پيكارهای قهرمانی کشور آغاز فصل برگزار شد و بانوان پرنده با نمایشی در خور و شایسته فراتر از انتظار ظاهر شدند.

در جریان این مسابقات الناز کمپانی با ثبت رکورد ۱۴ ثانیه و ۳۰صدم ثانیه در ماده 100 متر با مانع، رکورد ملی را که پیش از این در دست خودش بود (رکورد قبلی: ۱۴ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه) به میزان 18 صدم ثانیه بهبود بخشید.

بر اساس اعلام کمیته بانوان، این مسابقات ملاک فدراسیون برای انتخاب ورزشکاران جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در خرداد ماه بود و به زودی کمیته فنی بر اساس نتایج این رقابت‌ها جهت اعزام ورزشکاران تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 

کد خبر 293657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha