یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

اعضای باندی که با شناسایی توریست‌ها و بازرگانان خارجی سد راهشان می‌شدند و با معرفی خود به‌عنوان مأمور دست به سرقت اموالشان می‌زدند دستگیر شدند.

متهمان

اعضاي اين باند همگي از مجرمان طايفه فيوج هستند كه تبحر زيادي در سرقت با‌عنوان مأمور پليس دارند. آنها با زيرنظر گرفتن هتل‌‌ها و محل‌هايي كه توريست‌ها و بازرگانان خارجي به آنجا رفت‌وآمد داشتند طعمه‌هايشان را شناسايي مي‌كردند تا نقشه سرقت را عملي كنند. يكي از طعمه‌هاي اين باند مي‌گويد: اهل يكي از كشورهاي شرق آسيا هستم و براي تجارت به تهران آمده‌‌ام اما زماني كه مقابل در هتل ايستاده بودم، سرنشينان يك خودروي سفيد رنگ نزد من آمدند و خودشان را پليس معرفي كردند.

بعد هم به بهانه بازرسي4000دلاري را كه همراهم بود دزديدند و فرار كردند. با گزارش سرقت‌ها به پليس، تيمي از كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران مأمور شناسايي و دستگيري آنها شدند. كارآگاهان با كمك شاكيان به بررسي آلبوم عكس مجرمان سابقه‌دار پرداختند و يكي از دزدان سابقه‌دار به نام اسماعيل، 50ساله شناسايي شد.

ردگيري اسماعيل كارآگاهان را به 2پسر او به نام‌هاي جاويد و وحيد و همچنين دامادش به نام علي و يكي ديگر از مجرمان اين طايفه به نام عارف رساند كه همگي دستگير شدند و به سرقت‌هايشان اعتراف كردند. سرهنگ داوود‌فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران گفت: قاضي پرونده مجوز انتشار عكس متهمان را صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند به اداره 5پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 295340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha