همشهری آنلاین: سرهنگ اسماعیلی گفت با توجه به حجم بالای سفر‌ها در ماه شهریور پلیس راه تاکتیک‌های جدیدی را برای سلامت سفرهای مردم طراحی کرده است.

فرمانده پلیس راه کشور در گفـت‌و‌گو با مهر اظهار داشت: ما برای حفظ جان مردم با هیچ کس تعارف نداریم و تلاش می کنیم تا با ارتقاء سطح ایمنی جاده ها آمار کشته های ناشی از تصادفات را به میزان زیادی کاهش دهیم.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی افزود: با توجه به اینکه  در ایام شهریور ، با افزایش مسافرت های  مردمی روبرو هستیم و آمارها نشان می دهد که بیشترین تصادفات جاده ای در این ایام اتفاق می افتد، لذا در نظر داریم برنامه های خاصی را در جهت کاهش میزان تصادفات ارایه نماییم.

وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات، افزایش نیروی انسانی در جاده هاست که در این راستا با اعزام ماموران تازه نفس و با انگیزه از طریق مراکز آموزش و دانشجویان دانشگاه پلیس، تیم های گشت تقویت می‌شود.

فرمانده پلیس راه کشور تصریح کرد: در ایام شهریور بواسطه افزایش حجم سفرها مطمئناً تاکتیک های جدیدی را اتخاذ خواهیم کرد و برخورد پلیس با متخلفان  بخصوص متخلفان حادثه ساز جدی تر از گذشته خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش پلیس راه کشور در بحث مدیریت سرعت اضافه کرد: سعی می کنیم  سرعت را در مناطق مختلف به سرعت مطمئنه و ایمن برسانیم .

سرهنگ اسماعیلی با تاکید بر برخورد جدی ماموران با کامیونهای بدون تاییدیه مدیر فنی گفت: از ابتدای شهریور ماه به هیچ کامیون بدون تاییدیه مدیر فنی اجازه ورود به جاده ها  داده نمی شود و در صورت مشاهده کامیونی که مدارک آن توسط مدیر فنی تایید نشده است، ضمن توقیف خودرو، با شرکتی که بارنامه این کامیون را صادر کرده است نیز برخورد قانونی خواهد شد.

وی  با اشاره به این مطلب که بخش قابل توجهی از تصادفات جاده ای مربوط به خودروهای سنگین بخصوص کامیونها می باشد تصریح کرد: از دیگر اقدامات پلیس راه در ایام شهریورتوقیف تمامی خودروهای حمل ونقل عمومی دارای نقص فنی می باشد و در این زمینه تیم‌هایی را بسیج نموده ایم تا به کنترل خودروهای حمل ونقل عمومی پرداخته و از حرکت خودروهای دارای نقص فنی تا رفع مشکل جلوگیری نمایند.

فرمانده پلیس راه کشور میزان رانندگی رانندگان کامیون را 10 ساعت در یک شبانه روز مجاز دانست وخاطر نشان کرد:  استفاده از راننده دوم برای کامیونهایی که  مدت زمان طی مسیر مبدا تا مقصد آنها بیش از 10 ساعت در طول یک شبانه روز باشد الزامی است و شرکتهای باربری موظفند نام راننده دوم رادر مدارکی که همراه رانندگان است ثبت نمایند.

 وی اضافه کرد: ما برای حفظ جان مردم با هیچ کس تعارف نداریم و تلاش می کنیم تا با ارتقاء سطح ایمنی میزان کشته های ناشی از تصادفات را به میزان زیادی کاهش دهیم.

سرهنگ اسماعیلی در پایان با اشاره به سیر نزولی میزان کشته های جاده ای کشور گفت: بر طبق آمار بدست آمده از پزشکی قانونی در 4 ماهه اخیر میزان کشته های جاده ای در کشور به میزان زیادی کاهش یافته است.

کد خبر 29601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز