رئیس مجلس مصوبه هیأت دولت مبنی بر «اجازه هزینه‌کرد برخی از مبالغ حاصل از سود سهام عدالت» را در نامه‌ای به رئیس‌جمهور غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش تسنيم، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نامه‌ه‌اي خطاب به حسن روحاني رئيس‌جمهور مصوبه هيأت دولت با موضوع «اجازه هزينه‌كرد برخي از مبالغ حاصل از سود سهام عدالت» را غيرقانوني اعلام كرد. مصوبه دولت براي دريافت مجوز استفاده از سود سهام عدالت در حالي مطرح شده است كه علت اصلي آزاد نشدن سهام عدالت در10سال گذشته تسويه نشدن مبالغ سهام عدالت از محل سود سالانه شركت‌ها بوده است.

در واقع سهام عدالت به اين دليل تاكنون آزاد نشده است كه مبلغ يك ميليون تومان سهام عدالت پرداخت شده به مشمولان هنوز از محل سود‌هاي سالانه تسويه نشده است. اين به‌معناي اين است كه سود سالانه سهام عدالت متعلق به مشمولان است و دولت حق برداشت ندارد.هنوز از جزئيات كامل مصوبه‌اي كه دولت قصد داشت از طريق مجلس مجوزش را دريافت كند اطلاعات كاملي در دست نيست اما اين مصوبه اين شائبه را ايجاد مي‌كند كه ممكن است در گذشته نيز دولت ازمنابع حاصل از سود سالانه سهام عدالت استفاده مي‌كرده است. كارشناسان مي‌گويند دولت با فقر شديد منابع مالي به‌دليل تحريم‌ها و كاهش قيمت نفت روبه‌رو است و به همين دليل در تلاش است از هر محلي براي افزايش درآمد‌هاي خود استفاده كند.

کد خبر 297216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha