همشهری آنلاین: در سال جاری شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت، رمز پیروزی ملت ماست و ما می‌توانیم با اتحاد و وحدت، یک بار دیگر در برابر زورگویی‌های دشمنان در تحریم‌های اقتصادی به پیروزی برسیم.

سید محمدعلی شهیدی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی، نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره شهدای روستای خیارج از توابع شهرستان بوئین زهرا، با اشاره به نامگذاری امسال به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، گفت: با توجه به وضعیت کشورهای همسایه، آسایش و امنیت در کشورمان حاکم است و این امنیت را مدیون فداکاری ایثارگران و رهبری امام خمینی(ره) هستیم و باید دِین‌مان را نسبت به آنان ادا کنیم.

وی اظهار کرد:ما اگر بخواهیم خون و حرمت شهدا را حفظ کنیم باید با هم یک دل شده و با یکدیگر اتحاد داشته باشیم.هر چه داریم از شهداست. ما مدیون رشادت‌های شهدا و جانبازان در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم و باید ضمن قدردانی از آنان، با سر زدن به آن‌ها، جویای حال‌شان باشیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر را در دستور کار خود قرار دادند، گفت: آحاد جامعه باید این مسئولان را الگوی خود قرار بدهند و با این خانواده‌ها دیدار کنند.

معاون رئیس جمهور در این مراسم همچنین با اشاره به اینکه امام خمینی( ره) باید بیشتر از پیش شناخته شود، گفت: ایشان یک مرد استثنائی بودند و در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس طوری با مردم و رزمندگان سخن می‌گفتند که آن‌ها برای مبارزه با دشمنان جان دوباره‌ای می‌گرفتند.نقش رهبری برای مردم جامعه ما همیشه در زمان امام راحل محرز بود و امروزه که 26 سال از آغاز رهبری مقام معظم رهبری می‌گذرد، ایشان انقلاب اسلامی را به نحو مطلوبی هدایت می‌کنند.

شهیدی نقش مردم را عنصر مهم در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برشمرد و گفت: اقشار مختلف جامعه از جمله پدران و مادران شهدا در برپایی این انقلاب نقش‌آفرین بودند و با پشتیبانی در پشت و داخل جبهه نقش بسزایی در پیروزی جنگ تحمیلی علیه دشمن داشتند.

وی با بیان اینکه در کشورمان 84 خانواده پنج شهیدی، 64 خانواده چهار شهیدی و 3000 خانواده سه شهیدی داریم، افزود: این آمار بیانگر این است که خانواده‌های شاهد و ایثارگر از انقلاب اسلامی پشتیبانی بی‌نظیری کردند.

شهیدی یادآور شد:2300 ایثارگر قطع نخاع داریم و هر کاری کنیم، نمی‌توانیم فداکاری‌های آنان را جبران کنیم زیرا با هیچ چیز نمی‌توان سختی‌ها و درد و رنجی که آن‌ها تحمل کردند را جبران کرد.

شهیدی اعتقاد و عقیده مردم را عامل مهم دیگر در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: رزمندگان با ایمان، اخلاص و عشق به اهل‌بیت(ع) به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند تا بتوانند با شکست دادن دشمنان، از ارزش‌های اسلامی محافظت کنند.

کد خبر 297302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha