یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: این ایده در اصل در فرانسه متولد شد: اگر به تماشای فیلمی رفتید که آن را نپسندید، سینما پول بلیط‌‌ شما را حساب نمی‌کند.

cinema

حال تعدادی از سینماهای سوئیس در حال بررسی این ایده و اجرای احتمالی آن هستند.

به گزارش خبرگزاری دولتی آلمان دوازده سینمای پاریس یک ایده جدید را تست کردند. این سینماها کارت‌هایی با قیمت ۵۰ یورو ‌فروختند که با آن‌ها می‌شد ده فیلم را تماشا کرد.

در این سینماها اگر تماشاچی فیلمی را نمی‌پسندید می‌توانست در نیم ساعت نخست پخش فیلم، سالن را ترک کند بدون آنکه ورود به سالن روی کارت او حساب شود. این تست موفقیت‌آمیز بود چون هیچ کدام از خریداران این کارت‌ها، هنگام تماشای ده فیلم خود سالن‌های سینما را ترک نکردند. ‌

حال تعدادی از سینماهای سوئیس می‌خواهند این ایده فرانسوی را کپی‌برداری کنند. مدیر سینه‌ریو، سینماهای زنجیره‌ای غرب سوئیس اعلام کرده که مایل است این ایده را اجرا کند.

او تصریح کرده است که پس از فراهم شدن شرایط فنی، این ایده از اواخر تابستان در یکی از سالن‌های سینما سینه‌ریو اجرا می‌شود.اجرای این ایده البته منتقدانی هم دارد که می‌گویند سینما ارزانترین عرضه فرهنگی است که قیمت بیلط‌های آن در مقایسه با بلیط کنسرت‌های موسیقی یا اپرا ناچیز است.

منتقدان می‌گویند این ایده مانند این است که نوشیدنی جدیدی سفارش دهید و اگر مزه آن را نپسندید برای باقی مانده آن در لیوان، پول‌تان پس بگیرید.

با این حال مدیران سینماها می‌توانند خود در مورد اجرای این ایده یا اید‌ه‌های دیگری که تماشاچی‌های بیشتری را جذب سالن‌های آنها کنند، تصمیم بگیرد. دو گرداننده بزرگ سالن‌های سینما در سوئیس‌، کیتاگ و پاته هنوز در مورد این ایده اظهارنظر نکردند.

کد خبر 298087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha