۲ دزد خشن با شناسایی پیرزنان، خود را خواستگار جا می‌زدند و ادعا می‌کردند که برای تحقیق از خانواده دختر همسایه آمده‌اند.

متهم

آنها اما ناگهان با تهديد چاقو به سمت طعمه‌هاي خود حمله كرده و طلاهايشان را قيچي مي‌كردند.ماجراي اين پرونده به اواخرسال گذشته برمي‌گردد. در آن زمان چندين شكايت پيش روي پليس مشهد قرار گرفت كه نشان مي‌داد 2نفر به شكل سريالي با تهديد چاقو دست به سرقت از زنان سالخورده مي‌زنند. يكي از زنان سالخورده در توضيح ماجراي زورگيري به افسر پرونده گفت: داخل خانه نشسته بودم و مشغول تماشاي تلويزيون بودم كه زنگ آيفون را شنيدم.

وقتي گوشي را برداشتم پسر جواني مدعي شد كه براي امر خير آمده و مي‌خواهد از من تحقيق كند. من كه به او اعتماد كرده بودم به مقابل در رفتم و با 2پسرجوان و كم سن و سال روبه‌رو شدم. يكي از آنها مدعي شد كه به تازگي با دختر همسايه مان آشنا شده و قصد ازدواج با يكديگر را دارند براي همين تصميم گرفته تا از همسايه‌ها درخصوص خانواده دختر جوان تحقيق كند. درحالي‌كه مشغول تعريف و تمجيد از همسايه مان بودم ناگهان يكي از آنها چاقويي از جيبش در آورد و زير گلويم گذاشت. همزمان جوان ديگري بدون توجه به التماس‌هايم با قيچي همه طلاهايم را از دست و گردنم بريد و پس از سرقت پا به فرار گذاشتند.

كارآگاهان با كمك مالباخته‌ها به چهره‌نگاري 2دزد خشن دست زدند كه در ادامه معلوم شد يكي از آنها سابقه‌دار است و پيش از اين به اتهام سرقت به زندان رفته بود. با اين سرنخ مأموران پاتوق‌هاي احتمالي متهم سابقه دار را زيرنظر قرار دادند تا اينكه مخفيگاه وي چند روز پيش در مشهد شناسايي شد. مأموران وقتي براي دستگيري او وارد عمل شدند وي پا به فرار گذاشت كه مأموران پاي او را هدف گلوله قرار دادند و در نهايت سارق تحت تعقيب با شليك پليس دستگير شد.

دومين متهم اما به شهرستان كرج فراركرده بود بنابراين مأموران با نيابت قضايي راهي اين شهر شدند و او را در جريان عمليات ويژه با تيراندازي دستگير كردند. سارقان دستگير شده اقرار كردند كه با شناسايي زنان سالخورده در ساعت‌هاي خلوت ظهر مقابل خانه‌هايشان مي‌رفتند و خود را خواستگار جا مي‌زدند. آنها سپس با تهديد چاقو طعمه هايشان را تهديد مي‌كردند كه سكوت كنند سپس در فرصتي مناسب با قيچي طلاهايشان را مي‌دزديدند.

اين در حالي است كه بسياري از پيرزنان در جريان سرقت دچار حمله قلبي و استرس شده يا دست و گردنشان با قيچي مجروح شده بود. سردار بهمن اميري مقدم فرمانده انتظامي خراسان رضوي با بيان اين خبر گفت:زورگيران خشن در بازجويي‌ها اعتراف كردند كه با اين شيوه و شگرد دست به سرقت از 70پيرزن زده‌اند. سردار اميري‌مقدم تصريح كرد: به‌دنبال اعتراف اين دومتهم، مأموران 2مالخر كه طلافروش بودند و اقدام به خريد طلاهاي مسروقه مي‌كردند را دستگير كردند. متهمان اين پرونده براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران پليس آگاهي خراسان رضوي قرار گرفتند.

کد خبر 298613

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha