وي افزود: در حال حاضر با توجه به رقابت در ارایه خدمات و محصولات بانکی، نیازها و خواسته های مشتریان یکی از دغدغه های اصلی بانک هاست، لذا برای کسب رضایت مشتریان که منجر به کسب منفعت برای بانک خواهد شد بانک ها ابتدا باید به مهارت های ارتباطی کارکنان خود فکر و برنامه ریزی کنند تا بتوانند ارتباط موثر و هدفمندی با مخاطبان خود برقرار نمایند.
به گزارش ستاد خبری همایش، منصور شیخ الاسلامی در ادامه گفت: روابط عمومیهای نظام بانکی باید با فراهم کردن زمینه های جمع آوری اطلاعات مشتریان در یک پایگاه داده، امکان طبقه بندی مشتریان را براساس راهبردها و معیارهای بانک فراهم نمایند تا ارتباطات با مشتریان در بازه زمانی کمتر و با سرعت بیشتری صورت پذیرد و در نهایت منجر به افزایش قدرت رقابت بانک در محیط پرتلاطم امروزی شود.
عضو شورای عالی سیاستگذاری نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری یادآور شد: در صنعت بانکداری، مدیریت ارتباطات باید بر مبنای مبادله ارزش بین مشتری و بانک باشد. ارزش ایجاد شده در این ارتباط می تواند توسعه ارتباط با مشتریان بانک را تقویت کند و از این طریق بانک ها باید به ایجاد ارتباطات سودمند بر پایه بهینه سازی ارزش دریافتی و ادراکی مشتریان بپردازند.
شیخ الاسلامی در پایان تصریح کرد: مهارتهای ارتباطی و روابط انسانی مطلوب باعث ایجاد حس خوشایند، موثر و مثبت در مخاطبان سازمان و حتی افراد جامعه نسبت به یک سازمان خواهد شد و در صنعت بانکداری با توجه به تغییرات چشمگیری که در بخش خدمات و نگهداری منابع و فشارهای رقابتی شدید به وجود آمده است، ایجاد این حس از اهمیت ویژهای برخوردار است.
گفتنی است نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری، 25 مردادماه سال جاری در هتل المپیک برگزار میشود.
نظر شما