چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

حسا‌س‌ترین مسابقه هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر بین سپاهان و پرسپولیس برگزار می‌شود.

فوتبال

حسين فركي و برانكو ايوانكوويچ مربيان 2تيم جدال نابرابري خواهند داشت؛ سپاهان 6امتياز از 2هفته نخست ليگ برتر به‌دست آورده و از همين ابتداي فصل خود را در قامت مدعي قهرماني نشان داده است. پرسپوليس اما بعد از تساوي نااميدكننده در مقابل پديده مشهد برابر استقلال خوزستان نيز شكست خورد تا همچنان در حسرت پيروزي در فصل پانزدهم ليگ برتر باقي بماند.

برانكو ايوانكوويچ كه بعد از نتايج شروع فصل با انتقاد برخي از پيشكسوتان و همچنين حسين عبدي، سخنگوي باشگاه پرسپوليس روبه‌رو شد، امروز در يكي از سخت‌ترين بازي‌هاي ليگ برتر تيمش را برابر سپاهان هدايت مي‌كند. سرمربي پرسپوليس نسبت به اين موضوع آگاه است و مي‌گويد: «خوشحالم كه به اصفهان آمدم زيرا مي‌دانم به مهماني يك تيم بزرگ ايراني آمده‌ام. بايد اعتراف كنم سپاهان يكي از بهترين تيم‌هاي ايران است. احترام زيادي براي سپاهان قائل هستم آنها از تيم‌هاي خوب ايران هستند اما به‌دنبال ارائه يك بازي زيبا هستيم و مي‌خواهيم بهترين نتيجه را كسب كنيم.»

برانكو اين مسابقه را يك دربي واقعي معرفي مي‌كند و ادامه مي‌دهد: «افتخار مي‌كنم كه در اين دربي حضور دارم. اين بازي يك دربي واقعي است و مي‌خواهيم تماشاگران را راضي به خانه‌ها راهي كنيم. براي بازي تمرين‌هاي خوبي را دنبال كرده‌ايم و به‌دنبال ارائه فوتبال زيبا هستيم.» پرسپوليس كه در هفته دوم تيم متزلزلي نشان داد، همچنان سوشا مكاني را در اختيار نخواهد داشت. دروازه‌بان شماره يك پرسپوليس در بازي با سپاهان محروم است و بازهم ايمان صادقي درون دروازه اين تيم قرار مي‌گيرد.

هادي نوروزي نيز محروم است. همچنين كريم باقري، يكي از دستياران برانكو در تهران ماند تا تمرينات بازيكناني كه به اصفهان نرفتند را زيرنظر داشته باشد. باقري مي‌گويد: «نمي‌دانم چرا وقتي به همراه تيم به سفري نمي‌روم رسانه‌ها سريعا برايم حاشيه‌سازي مي‌كنند. هيچ مشكلي بين من و برانكو وجود ندارد.» با اين حال، او حاضر نشد درباره وضعيت پرسپوليس صحبت كند. اما برانكو درباره نتايج تيمش عنوان مي‌كند: «در بازي گذشته متأسفانه روي بدشانسي 2بر يك شكست خورديم درحالي‌كه مي‌توانستيم اين تيم را شكست دهيم اما در گل كردن موقعيت‌هايمان كم دقت بوديم. عوامل ديگري نظير گرماي هوا مانع از ارائه يك بازي زيبا شد.» در مقابل، سپاهان شرايط مناسبي دارد. حسين فركي كه در تيم ملي سابقه دستياري برانكو را داشته قرار است براي دومين بار به مصاف تيمي برود كه مرد كروات سرمربي‌اش است.

سرمربي سپاهان مي‌گويد: «خوشحالم كه دوباره برانكو را در اصفهان مي‌بينم چرا كه من را ياد خاطرات گذشته مي‌اندازد كه حضورش را به اصفهان خوشامد مي‌گويم.» فركي در ادامه يادآور مي‌شود: «بازي با پرسپوليس بازي سختي خواهد بود و پرسپوليس با توجه به اينكه در 2بازي اخير نتايج خوبي نگرفته اين ديدار برايش از اهميت بالايي برخوردار است و البته اين ديدار براي ما اهميت بيشتري خواهد داشت.» او بر اين باور است كه ميزباني سپاهان نمي‌تواند تضمين‌كننده موفقيت تيمش باشد.

فركي تأكيد مي‌كند:‌ «سپاهان به همراه پرسپوليس و استقلال هواداران زيادي دارند و تفاوتي نمي‌كند كه ميزبان باشند يا مهمان كه اين يك امتياز مثبت براي هر دو تيم است.» او با اشاره به 2پيروزي سپاهان در هفته‌هاي گذشته مي‌گويد: «بازيكنان ما بعد از 2بازي و كسب 6امتياز از شرايط خوبي برخوردارند كه با همه احترامي كه براي پرسپوليس قائل هستيم، اما مي‌خواهيم كه امتيازهاي لازم را كسب كنيم.» سپاهان نيز در اين بازي بازهم محرم نويدكيا را در اختيار ندارد؛ بازيكني كه در سپاهان وضعيت نامعلومي دارد.

  • آبي‌ها ميزبان تيم بحران‌زده ذوب‌آهن

استقلال نيز بعد از 2پيروزي و كسب 6امتياز شرايط مناسبي در جدول دارد و پرويز مظلومي اميدوار است روند پيروزي‌هاي اين تيم در بازي با ذوب‌آهن هم ادامه داشته باشد. برخلاف پرسپوليس در هفته سوم استقلال ميزبان ذوب‌آهن است. مردان يحيي گل‌محمدي كه فصل قبل درخشش خيره‌كننده‌اي در ليگ برتر داشتند و در نهايت موفقيت‌هاي اين تيم با قهرماني در جام حذفي تكميل شد، شروع قابل‌قبولي در اين فصل نداشت.

ذوب‌آهن بعد از باخت به ملوان هفته قبل دربي اصفهان را هم به سپاهان واگذار كرد. استقلال فردا حنيف عمران‌زاده را در اختيار ندارد اما براي پيروزي در ورزشگاه آزادي اميدهاي بسياري دارد. وحيد طالب‌لو، دروازه‌بان استقلال كه بنا به حضور مهدي رحمتي در تركيب اصلي نيمكت‌نشين است، درباره وضعيت اين تيم مي‌گويد: «تمرينات خوبي را پشت سر گذاشتيم و با وجود اينكه تغييرات زيادي در تيم صورت گرفته است، اما بازيكنان توانستند با هم هماهنگ شوند. با اين حال، هنوز براي استقلال ايده‌آل و توقعي كه از خودمان مي‌رود، جا داريم. بايد با صبوري به روند رو به جلوي‌مان ادامه دهيم. با عملكردمان بايد ثابت كنيم كه بردهاي استقلال اتفاقي نبوده است.»

کد خبر 303772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha