همشهری آنلاین: نامه وزرای علوم و بهداشت به رئیس جمهور درباره وام شهریه، تشکیل کنسرسیوم تیم‌های روباتیک دانشجویی، زمان صدور فراخوان جدید جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد و اشاره تلویحی رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم به پشت پرده شایعه «پاداش ۳۷ میلیون تومانی»، از جدیدترین محورهای خبری آموزش عالی است.

  • 600 هزار دانشجو متقاضي وام شهريه

یزدان‌مهر رئيس صندوق رفاه دانشجويان با بیان اینکه مبلغی که سال گذشته به وام شهریه تخصیص داده شد به دلیل مشکلات اعتبارات عمومی ابلاغ نشده است، تعداد دانشجويان متقاضی وام شهریه در سال جاري را 600 هزار نفر اعلام كرد و گفت: وزرای علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در رابطه با مشکلات دانشجویان پیرامون تخصیص صد درصدی وام شهریه در سال جاری، نامه‌ای به رئيس‌جمهور تقدیم کردند که امیدواریم مشکلات دانشجویان در رابطه با وام شهریه حل شود.

  • تشكيل کنسرسیوم تیم‌هاي روباتیک دانشجويي

دکتر حميد میرزاده در مراسم تجلیل از مقام‌آوران تیم روباتیک دانشگاه آزاد در مسابقات جهانی 2015 چین، رشته روباتیک را یکی از پرجاذبه‌ترین رشته‌های چندنظمی دانست و گفت: انتظار مي‌رود تیم روباتیک دانشگاه آزاد، روبات‌های کاربردی در زندگی روزمره مانند روبات آتش‌نشان، جراح و پلیس راه نیز طراحی کنند.

رئيس دانشگاه آزاد همچنين پیشنهاد داد کنسرسیومی متشکل از تیم‌هاي روباتیک دانشجويي تشکیل شود تا در زمینه تجاری‌سازی روبات‌ها اقدام کنند.

در مسابقات جهانی 2015 روباتیک چین كه 300 تیم از 47 کشور حضور داشتند، سه تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای یزد، قزوین و پرند دانشگاه آزاد، 4 مقام اول، 2 مقام دوم و یک مقام سوم را كسب كردند.

  • بهمن ماه؛ صدور فراخوان جذب هيات علمي در دانشگاه آزاد

دکتر علیرضا وحیدی، سرپرست مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اينكه 20 هزار عضو هیات علمی تا پایان سال 96 در دانشگاه آزاد جذب مي‌شوند، گفت: طول مدت روند جذب هر هيات علمي در گذشته حدود 18 ماه به طول می‌انجاميد اما در حال حاضر زمان لازم برای جذب هیات علمی به 145 روز كاهش پیدا کرد.

وی يادآور شد كه هر ساله دو فراخوان براي جذب هيات علمي در دانشگاه آزاد در اردیبهشت و بهمن ماه صادر مي‌شود.

  • پشت پرده شايعه «پاداش 37 ميليون توماني»

دكتر رضوان‌طلب رئيس مركز جذب اعضاي هيئت علمي وزارت علوم، در پي انتشار خبر «پاداش 37 ميليون توماني» - كه از سوي رسانه منتشركننده آن نيز تكذيب شده است - به محمد فرهادي وزير علوم نامه نوشت و خواستار برخورد قاطع و همه‌‎جانبه با اين نوع شايعات شد.

رضوان‌طلب در بخشي از اين نامه متذكر شده است: «ما برای تأیید صلاحیت‌ هیئت علمی دو خط قرمز اساسی داریم: اعتقاد به نظام و ولایت فقیه و رعایت مرزهای اخلاقی، با هیچ فشاری افرادی که پرونده آنان به یکی از این دو دلیل از مدار تأیید خارج شده نمی‌توانند راه تأیید خود را هموار کنند. همچنین ما اعتقاد داریم اسناد موجود در این مرکز حتی شماره شناسنامه و تاریخ تولد افراد نزد ما امانت است. اگر همکار یا محقق و مأموری این امانت‌داری را خدشه‌دار کند حتماً ارتباط مرکز جذب با وی قطع می‌شود و این‌گونه فشارها نمی‌تواند موجب بازگشت وی به کار گردد».

منبع: پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم/ پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد

کد خبر 304009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha