همشهری آنلاین: جزئیات تقدیر از دانشجویان نمونه سال ۹۴، انتصابات جدید در آموزش عالی، اعلام روند جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد، سیاست‌های ایران در پذیرش دانشجویان سوری و ... از اهم محورهای خبری آموزش عالی در روز دوشنبه ۲۶ مرداد ماه ۹۴ است.

  • تقدير از ۶۰ دانشجوی نمونه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

مهر: مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری سال ۹۳ ، روز سه‌شنبه 27 مرداد ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزرای علوم و بهداشت در نهاد ریاست جمهوری برگزار می‌شود. در این مراسم از ۶۰ نفر از دانشجویان نمونه سال ۹۳ تقدیر خواهد شد که ۴۰ نفر از این دانشجویان از دانشگاه‌های وزارت علوم و ۲۰ نفر از دانشجویان نمونه تحت پوشش وزارت بهداشت هستند.

  • انتصابات انضباطي ميرزاده

مهر: حمید میرزاده طي احکامی، دکتر مرتضی احسانی را به عنوان عضو کمیته بدوی رسیدگی به تخلفات انضباطی و اداری کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، دکتر مجتبی علوی فاضل را به عنوان عضو هیات عالی نظارت بر آرای کمیته‌های رسیدگی به تخلفات انضباطی و اداری کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه، دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی را به عنوان عضو کمیته تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات انضباطی و اداری کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه و دکتر محمدرضا عباسی‌فرد را به عنوان عضو حقوقدان کمیته تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات انضباطی و اداری کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

  • روند جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد

ايرنا: فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد بر اساس فراخوان است که به صورت سالیانه دو بار توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام می‌شود. در این فراخوان، متقاضیان به سامانه جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد به آدرس jazb.iau.ir مراجعه و با انتخاب یکی از طرح‌های استخدام، رتبه - بورسیه، طرح سربازی یا نخبگان اقدام به ثبت مشخصات فردی، مستندات علمی و پژوهشی خود می‌کنند و در پایان پرینت فرم ثبت نام را به همراه مدارک و مستندات مورد نیاز مندرج در سایت به واحد دانشگاهی مورد تقاضا تحویل داده تا در فرآیند دعوت به مصاحبه علمی و عمومی در استان مورد تقاضا قرار گیرند.

  • سياست‌هاي ايران در پذيرش دانشجويان سوري

ايرنا: سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با وزیر بهداشت سوریه گفت: 400 دانشجوی سوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران تحصیل می‌کنند و ايران هيچ محدودیتی برای جذب دانشجویان آزاد سوری ندارد ولی علاقمند هستيم كه بیشتر در سطوح تحصیلات تکمیلی و دوره‌های عالی دانشجوی سوری جذب کنیم.

  • دوره‌های کاردانی همچنان مشتري دارند

ايرنا: دكتر حسین توکلی مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور، آخرين مهلت ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی فنی و حرفه‌ای دانشگاه جامع علمی - کاربردی را ساعت 24 روز چهارشنبه 28 مرداد ماه اعلام كرد و گفت: تا کنون 23 هزار نفر برای شرکت در دوره‌های کاردانی فنی و حرفه‌ای دانشگاه جامع علمی- کاربردی ثبت‌نام کرده‌اند.

  • كدام دانشگاه ايران بیشترین دانشجوی غيرايراني را ميزباني مي‌كند؟

ايسنا: دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در حال حاضر بیش از يك هزار دانشجوی غيرايراني در رشته‌های مختلف دانشگاه فردوسي مشهد مشغول به تحصیل هستند و از این جهت این دانشگاه دارای بیشترین تعداد دانشجوی خارجی در میان سایر دانشگاه‌های کشور است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت دانشگاه فردوسي مشهد توجه ویژه به تمرکز بر دیپلماسی علمی دارد، عنوان کرد: در راستای این هدف نسبت به تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان، تاسیس اداره مستقل دانشجویان بین‌الملل، انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و موسسات علمی و تحقیقاتی بین‌المللی کشورهای مختلف نظیر آلمان، روسیه و لبنان و نیز تلاش در جهت آماده‌سازی فضای دانشگاه به عنوان دانشگاه بین‌المللی اقدام شده است.

کد خبر 304215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha