یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: به پیشنهاد ایران، کشورهای عضو گروه 15 برای ایجاد هماهنگی در جذب اعتبارات و حضور فعال‌تر در صحنه‌های بین‌المللی، شورای آب گروه 15 را تشکیل می‌دهند.

پرویز فتاح وزیر نیرو در اجلاس آب کشور‌‌‌‌‌‌های گروه 15 در تهران که با عنوان مدیریت منابع آب و توسعه کشاورزی و روستایی با حضور مقامات عالی‌رتبه آب و کشاورزی و کارشناسان ارشد 19 کشور، در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، افزود: با توجه به ریاست دوره‌ای جمهوری اسلامی ایران بر گروه 15 و موافقت اعضای گروه با برگزاری اجلاس آب در تهران، مؤسسه تحقیقات آب به عنوان دبیرخانه دائمی مدیریت منابع آب، توسعه کشاورزی و عمران روستایی معرفی شد و این اجلاس توسط وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و امور خارجه با هدف تبادل افکار، انجام برنامه‌های مشترک و همکاری‌های فی‌مابین کشورهای عضو، برگزار می‌شود.

علیرضا شیخ عطار، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه، نیز در این مراسم با اشاره به پیشنهاد وزیر نیروی  ایران برای تشکیل شورای آب گروه 15 گفت: این پیشنهاد، فصل جدیدی را در گروه 15 خواهد گشود و گروه 15 در آینده آب را به موضوعی برای صلح تبدیل خواهد کرد.

در این نشست نمایندگانی از 19 کشور الجزایز، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، مصر، هند، اندونزی، ایران، جامائیکا، کنیا، مالزی، مکزیک، نیجریه، پرو، سنگال، سریلانکا، ونزوئلا و زیمبابوه حضور دارند.

کد خبر 30423

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز