دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

این روزها تقریبا در تمام محافل هنری و فرهنگی سخن از بزرگ‌ترین پروژه بین‌المللی سینمای ایران است که به نام عزیز پیامبر بزرگوار اسلام مزین شده و بخش‌هایی از زندگی و دوران کودکی ایشان را روایت می‌کند.

محمد

كمتر از 10روز به اكران گسترده فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» مجيد مجيدي باقي مانده و در و ديوار بسياري از شهرهاي سراسر ايران با تصاوير اين فيلم تاريخي و حماسي مزين شده‌اند. به گزارش همشهري، تبليغات رسمي پرهزينه‌ترين فيلم تاريخ سينماي ايران از يكي‌دو روز پيش با نمايش پوسترها و تصاوير فيلم كليد خورد و مجيدي در اقدامي فروتنانه تصميم گرفت نام و نشان خود و ساير عوامل اين پروژه را از روي پوسترها و ديواركوب‌ها بردارد تا آنچه به چشم مخاطبان مي‌آيد، فقط نام حضرت محمد(ص) باشد. همزمان سخنان گهربار پيامبر اسلام هم زينت‌بخش تصاوير فيلمي شده كه نام رسمي آن محمد(ص) است.

از آنجا كه امكان اكران عمومي فيلم پيش از نمايش آن در مراسم افتتاحيه جشنواره جهاني مونترال وجود ندارد، آخرين ساخته مجيدي كه نخستين قسمت از يك سه‌گانه درباره زندگي پيامبر اسلام است، به‌احتمال فراوان از 5شهريور روي پرده سينماهاي سراسر ايران مي‌رود. پيش از اين اعلام شده بود محمد رسول‌الله(ص) براي اكران از 4شهريور قرارداد بسته و همزمان با سالروز ميلاد امام رضا(ع) و آخرين روز دهه كرامت به نمايش عمومي درمي‌آيد. خبر ديگر درباره خالق اين فيلم اينكه قرار است در مراسم اختتاميه هشتمين اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي از مجيدي به‌عنوان فيلمساز برجسته جهان اسلام تقدير شود.

اين برنامه شامگاه امروز با حضور مهمانان داخلي و خارجي همايش در مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار مي‌شود و انتظار مي‌رود در آن محمد سرافراز رئيس صدا و سيما از برنامه تلويزيون براي حمايت از اكران محمد رسول‌الله(ص) و شيوه‌هاي پخش تيزرهاي تبليغاتي و معرفي آن پرده‌برداري كند.

برخي منابع خارجي هزينه توليد پروژه بين‌المللي مجيدي را بين 30تا 50ميليون دلار اعلام كرده‌اند كه البته با رقم منابع ايراني تفاوت دارد. درهرحال مي‌توان فيلم محمد رسول‌الله(ص) را با همين آمار و ارقام هم گران‌ترين فيلم تاريخ سينماي ايران دانست و مجيدي قصد دارد يك سريال 8قسمتي هم از آن تدوين و روانه آنتن كند.

کد خبر 304232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha