شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

همزمان با انبوه دوستداران پیامبر مهر و رحمت در چهارگوشه ایران، تماشاگران و سینماروهای حرفه‌ای منطقه آمریکای شمالی هم منتظر آغاز سی و نهمین جشنواره جهانی فیلم مونترال و اکران «محمد رسول‌الله(ص)» در مراسم افتتاحیه این رویداد معتبر سینمای کانادا هستند.

سینما

به گزارش همشهري، اين براي نخستين بار است كه نخستين نمايش بين‌المللي يك فيلم از سينماي ايران با اكران داخلي آن همزمان شده و سينماگر نامزد جايزه اسكار در متن اين اتفاق بزرگ قرار دارد. مجيد مجيدي كه امروز و فردا تهران را به مقصد كانادا ترك مي‌كند، پيش از حضور در مراسم افتتاحيه جشنواره مونترال آخرين رايزني‌ها را با چهره‌ها و مقام‌هاي فرهنگي هنري انجام مي‌دهد تا نمايش فيلم تازه‌اش در ايران در‌شان جايگاه رفيع حضرت محمد مصطفي(ص) باشد.

  • افزايش تعداد سينماها

آنها كه مدت‌هاست منتظر رونمايي از داستان زندگي پيامبر اسلام هستند، اين روزها مي‌توانند بليت محمد رسول‌الله(ص) را پيش‌خريد كنند. پس از پرديس سينمايي آزادي كه فيلم 178دقيقه‌اي مجيدي را در 2سالن اصلي و شهرفرنگ به نمايش گذاشته، از روز گذشته پرديس‌هاي زندگي، كورش و چارسو هم هر يك با حداقل 2سالن به اين كمپين پيوستند و سينماهاي شكوفه، فرهنگ، ماندانا و ميلاد هم پيش‌فروش بليت‌هاي فيلم را آغاز كردند.

قرار است به‌تدريج بر تعداد سينماهاي نمايش‌دهنده محمد رسول‌الله(ص) در تهران افزوده شود و شهرستان‌ها هم در روزهاي آينده سينماهاي ميزبان فيلم را معرفي مي‌كنند. حدود 50سينما در پايتخت و تقريبا 100سينما در ديگر نقاط ايران از چهارشنبه 4شهريور همزمان محمد رسول‌الله(ص) را روي پرده مي‌فرستند و فعلا قيمت بليت سينماهاي نمايش‌دهنده اين فيلم 10هزار تومان اعلام شده است.

  • بخت جدي در اسكار

در شرايطي كه كشورهاي مختلف نمايندگان خود را براي حضور در اسكار هشتاد و هشتم معرفي مي‌كنند، چشم اميد سينماي ايران به تازه‌ترين ساخته مجيد مجيدي است كه با نمايش عمومي در داخل و حضور در يكي از مهم‌ترين رويدادهاي آمريكاي شمالي، مي‌تواند بهترين گزينه براي درخشش در اسكار2016باشد. مجيدي سال‌ها پيش با «بچه‌هاي آسمان» تا آستانه فتح اسكار رفت و در آخرين مرحله قافيه را به رقيبي قدرتمندي به‌نام «زندگي زيباست» روبرتو بنيني باخت.

او امسال شايد بتواند آن ناكامي را جبران كند و پس از «جدايي» اصغر فرهادي به دومين ايراني برنده اسكار تبديل شود. حضور تعدادي از معتبرترين چهره‌هاي سينماي جهان ازجمله ويتوريو استورارو فيلمبردار ايتاليايي برنده اسكار و‌الله راخا رحمان آهنگساز هندي برنده اسكار بخت مجيدي و فيلم او را براي درخشش در اسكار هشتاد و هشتم بيش از پيش مي‌كند. هر چند اتفاق مهم براي فيلمساز ايراني ديده شدن محمد رسول‌الله(ص) در سراسر جهان است.

  • عامل تحكيم وحدت ميان مسلمانان

نكته مهم درباره بزرگ‌ترين پروژه تاريخ سينماي ايران، به نمايش درنيامدن چهره پيامبر اسلام حتي در دوران كودكي است. بسياري از رسانه‌هاي دنيا به هوشمندي مجيدي در اين‌باره اشاره كرده و آن را عاملي براي وفاق مسلمانان دانسته‌اند. خالق «رنگ خدا» و «آواز گنجشك‌ها» هم در گفت‌وگوهاي اخير خود با تأكيد بر بهره بردن از روايت‌ها و منابع مورد تأييد مسلمانان در نگارش فيلمنامه، اظهار اميدواري كرده نمايش محمد رسول‌الله(ص) بر وحدت ميان مسلمانان بيفزايد.

  • همه چهره‌هاي فيلم

عليرضا شجاع‌نوري در نقش عبدالمطلب، مهدي پاكدل در نقش ابوطالب، ساره بيات در نقش حليمه دايه پيامبر، مينا ساداتي در نقش آمنه مادر پيامبر، داريوش فرهنگ در نقش ابوسفيان، رعنا آزادي‌ور در نقش‌ ام‌جميل، حميدرضا تاج‌دولت در نقش حمزه، صادق هاتفي در نقش بحيرا، محمد عسگري در نقش ابولهب، پانته‌آ مهدي‌نيا در نقش فاطمه بنت اسد مادر حضرت علي(ع)، محسن تنابنده، هدايت هاشمي و نگار عابدي بازيگران نقش‌هاي اصلي محمد رسول‌الله(ص) هستند.

کد خبر 304675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha