دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سریال ۵۲ قسمتی انیمیشن «رستم و سهراب» به کارگردانی کیانوش دالوند و تهیه کنندگی داریوش دالوند برای شبکه نمایش خانگی تولید می شود.

سریال

به گزارش مهر؛ داریوش دالوند تهیه کننده سینما که پیش از این تولید انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» را به عهده داشته است درباره ساخت نسخه سریالی این انیمیشن برای شبکه نمایش خانگی گفت: پس از ساخت انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» و موفقیت در اکران های جهانی و همچنین دیده شدن نسبی این فیلم در اکران عمومی در ایران تصمیم گرفتیم یک سریال از داستان شاهنامه و داستان «رستم و سهراب» برای شبکه نمایش خانگی تولید کنیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس مراحل مقدماتی کار را انجام داده ایم و اکنون در مرحله پیش تولید هستیم و قرار است کیانوش دالوند کارگردانی این سریال را به عهده بگیرد.

دالوند درباره قصه نسخه سریالی «رستم و سهراب» گفت: روایت از جایی شروع می شود که کسی رستم را نمی شناسد و ابتدا بزرگ شدن رستم را تعریف می کنیم و سپس به شاهنامه فردوسی و شرح رشادت های این قهرمان اساطیری ایران می پردازیم.

این تهیه‌کننده سینما افزود: تولید انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» بهانه ای شد تا به میزان علاقه نوجوانان ایرانی نسبت به داستان های شاهنامه پی ببریم و تصمیم گرفتیم این علاقه مندی را تقویت کنیم و داستان «رستم و سهراب» را در قالب یک سریال ۵۲ قسمتی برای شبکه نمایش خانگی تولید کنیم تا شاید بار دیگر داستان های شاهنامه به ادبیات کودک و کتاب های درسی برگردد و در جامعه هم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

دالوند در پایان صحبت های خود به تولید اثر دیگری با عنوان «هفت قلندر» به شکل یک مجموعه اشاره کرد و گفت: همچنین در نظر داریم یک سریال با عنوان «هفت قلندر» تولید کنیم. داستان این سریال درباره ضحاک است و اشاره ای به فرو رفتن جهان در تاریکی دارد. «هفت قلندر» که محافظان نیکی هستند تلاش می کنند تا نیکی را به عنوان نمادی از صلح، محبت و دوستی از ظلمت نجات دهند.

کد خبر 309516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha