یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در مراسم تقدیر از برگزیدگان فراخوان پرسش مهر 7، بار دیگر پرونده هسته ای ایران را بسته شده دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهور گفت: ما فکر می کنیم درخصوص موضوع هسته‌ای کشورمان، اروپایی‌ها دارند موضعشان را درست می‌کنند و شرقی‌ها هم که از قبل موضعشان مشخص بود، غیرمتعهدها هم از قبل با ما بودند، فقط یکی دو تا از این کشورها مانده‌اند که آنها هم چیزی از مهرورزی، و عدالت نمی‌دانند.

آقای احمدی‌نژاد بر بسته شده بودن پرونده هسته‌اس کشور تأکید کرد و افزود: حالا ممکن است یک عده‌ای حرفی برای خودشان بزنند، اینها همان‌هایی هستند که ابتدا برای آژانس یک بهانه درست کردند و گفتند برو مشکل را حل کن و الان می‌بینند ما مشکلمان با آژانس نیز حل شده‌است و سؤالات دیگر را نیز داریم حل می‌کنیم و الان هم ارتباط تنگاتنگی با آژانس داریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این یکی دو کشور باقی‌مانده خیال می‌کردند که با این ژست‌ها ملت ایران از حق مسلم خود عقب‌نشینی می‌کند تأکید کرد: آنها دیدند که ملت ایران اهل عقب‌نشینی نیست در عین حال ما اعلام می‌کنیم که اهل مذاکره و گفتگو هستیم و می‌توانیم برای کمک به امنیت بشری، ریشه‌کنی فقر، تبعیض و دیگر مسائل بین‌المللی با همه گفتگو کنیم.

آقای احمدی‌نژاد تصریح کرد: در عین حال ما همیشه گفته‌ایم هیچگاه درخصوص حقوق خود با دیگران مذاکره نمی‌کنیم، الان هم با آژانس در حال گفتگو و مذاکره هستیم و در مسیر خوبی حرکت می‌کنیم.

اروپایی‌ها دارند مواضعشان را درست می‌کنند

رئیس جمهور گفت: برخی ها می خواهند بگویند که آژانس بین المللی انرژی اتمی ابزار دست دو تا سه کشور است و قصد دارند آبروی آژانس را ببرند.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در مراسم تقدیر از برگزیدگان فراخوان پرسش مهر7، افزود: آنها می‌خواهند با موضع کینه‌ورزانه جلو حرکت ملت ایران را بگیرند اما همان طور که بارها به آنها نصیحت کرده ایم چنین موضعی هیچ گاه به آنها کمک نخواهد کرد و کارشان را به پیش نخواهد برد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همه زیبایی‌ها در یک طرف و همه زشتی‌ها در طرف دیگر قرار گرفت تصریح کرد: زیبایی‌ها عبارت بود از همبستگی ملت ایران، پایبندی به قانون، احترام به دیگران و عشق و محبت ملت ایران که با شکوه هر چه تمام‌تر متجلی شد.

احمدی‌نژاد گفت: مردم ایران در این عرصه دست در دست هم نهادند و با دل‌هایی گره‌زده به هم یک تن واحد شدند و با تمام توان ایستادند.

رئیس‌جمهور به طرف دیگر این ماجرا اشاره کرد و افزود: در طرف دیگر این ماجرا، تا آنجا که توانستند توهین، بی‌ادبی و خودخواهی کردند و حتی به تحقیر ملتی که همیشه عاشق و خدمتگزار دیگر ملت‌ها بوده‌است پرداختند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی، ملت ایران را ملتی صلح‌طلب در تمام طول تاریخ بشری خواند و تصریح کرد: این ملت در طول تاریخ به جایی تجاوز و حق کسی را ضایع نکرده و همواره پرچم دار علم دنیا به شمار رفته‌است.

آقای احمدی‌نژاد علوم دنیا را مدیون تلاش‌های دانشمندان ایرانی دانست و گفت: آنها حتی چنین ملتی را تهدید به حمله نظامی و در واقع گستاخی کردند اما در نهایت دیدیم تلاش‌ها و فریادهای آنها و قطعنامه صادر کردن‌هایشان به جایی نرسید چرا که خدا همواره با مهرورزان بوده و خواهد بود.

احمدی‌نژاد به نصیحت‌های سال گذشته خود خطاب به این قدرت‌ها اشاره و تصریح کرد: ما سال گذشته به آنها گفتیم که از موضع کینه بیرون بیایید و مردم بیگناه فلسطین، ‌عراق و افغانستان را نکشید و قلبتان را پاک کنید و چشم‌هایتان را بشویید و امروز هم باز آنها را به این موارد نصیحت می‌کنیم.

رئیس‌جمهور مسابقه تسلیحاتی قدرت‌های بزرگ را خاطرنشان و اضافه کرد: ما در واقع به خاطر ملت‌ها و حتی به خاطر خود آنها در مقابلشان ایستاده‌ایم چون معتقدیم ایستادن در مقابل ظلم، دفاع از محبت و مهرورزی و به نفع همه افراد بشر است.

احمدی‌نژاد خطاب به این قدرت‌ها گفت: با ملت ایران بداخلاقی کردید و ما هم از حق خود در این زمینه گذشتیم اما از این عبرت بگیرید و با ملت‌های دیگر چنین نکنید.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ملت ایران هیچ‌گاه از علم خود به عنوان ابزار استفاده نکرده‌است، تصریح کرد: ما همواره علم خود را رایگان در اختیار افراد بشر قرار داده‌ایم و اصلا یک دانشمند ایرانی پیدا نمی‌کنید که علم خود را به بشر فروخته باشد.

وی افزود: امروز هم آماده‌ایم فناوری نوین هسته‌ای را که در اختیار داریم زیر نظر آژانس به دیگر اعضا منتقل کنیم چرا که معتقدیم همه انسان‌ها باید از علوم پیشرفته بهره‌مند شوند و رو به جلو حرکت کنند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی خطاب به آن یکی دو کشوری که هنوز به ظاهر در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند گفت: آنها رویشان نمی‌شود که بیایند و به اشتباهاتشان اعتراف کنند و ما هم نمی‌خواهیم که این کار را بکنند اما به آنها می‌گوییم که خودتان، خودتان را ذلیل نکنید و بر تصمیم‌هایی غلط خود پای نفشارید.

بدخواهان ملت ایران نمی‌توانند مانعی ایجاد کنند

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه ملت ایران از گردنه‌های سخت عبور کرده‌است گفت: بدخواهان ملت ایران چه آنها که علناً در مقابل ما هستند و چه دنباله‌های داخلی‌شان هیچ‌گاه نتوانسته‌اند مانعی در حرکت این ملت مصمم ایجاد کنند.

آقای احمدی‌نژاد، به جنگ روانی بدخواهان ملت اشاره و تصریح کرد: آنها تهدید می‌کردند و جنگ روانی راه می‌انداختند و به مردم می‌گفتند مراقب باشید اوضاع خطرناک و بحرانی شده‌است، اما در آن زمان هم گفتیم که امکان ندارد آنها چنین اشتباهی را مرتکب شوند و به ایران حمله کنند.

رئیس شورای‌عالی امنیت ملی افزود: ملت ایران یک ملت عزیز، مقتدر و ایمانی است و هیچ قدرتی نمی‌تواند به چنین ملت 70 میلیونی، تعرض کند.

رئیس‌جمهور به برخی نقل‌قول‌های امروز اشاره و تصریح کرد: امروز هم که آنها کم آورده‌اند می‌گویند حتما کاسه‌ای زیر نیم کاسه است، اما چه کاسه‌ای می‌تواند وجود داشته باشد، آنها اگر می‌توانستند تا امروز حمله کرده بودند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران سؤال‌های مختلف و متعددی از به ظاهر قدرت‌های بزرگ دنیا دارد خطاب به آنها گفت: چرا می‌خواهید سودان و عراق را تجزیه و دولت مردمی عراق را ساقط کنید؟ ما هزار تا سوال در این زمینه‌ها از شما داریم و خیال نکنید اگر قیافه ابرقدرتی بگیرد رهایتان می‌کنیم.

رئیس‌جمهور ریشه همه مشکلات بشر و ناآرامی‌های امروز دنیا را همین به ظاهر ابرقدرت‌های بزرگ خواند و خطاب به آنها گفت: لازم نیست به بهانه ایجاد صلح و دموکراسی و با هدف اصلی فروش سلاح‌هایتان به اینجا و آنجا لشکرکشی کنید؛ ملت‌ها با هم دعوایی ندارند شما حجاب میان ملت‌ها شده‌اید، کنار بروید همه مشکلات هم حل می‌شود.

احمدی‌نژاد به رویکرد ملت‌های این قدرت‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: ملت‌های خودشان هم اینها را قبول ندارند برای مثال این کاریکاتورهایی که می‌بینید علیه پیامبر گرامی اسلام می‌کشند ربطی به ملت‌های آنها ندارد بلکه کار عناصر صهیونیستی است که ملت ها نیز آنها را قبول ندارند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تاکنون صدها هزار دانش آموز آمریکایی برای من نامه نوشته‌اند گفت: میلیون‌ها پیغام هم از دیگر مردم آمریکا به ما رسیده‌است که همگی می‌گویند ما با سیاست‌های دولتمردان خود مخالفیم و این سیاست‌ها و لشکرکشی‌ها را قبول نداریم.

احمدی‌نژاد افزود: اگر واقعاً اینها حرف ما را قبول ندارند اجازه دهند یک همه‌پرسی در آنجا برگزار کنیم و ببینیم آیا کسی این لشکرکشی‌ها و سیاست‌ها را قبول دارد.

رئیس‌جمهور به این قدرت‌ها توصیه کرد چهره اخم‌آلود و خشن خود را کنار بزنند و راه محبت و مهرورزی در پیش بگیرند و بعد ببینند جامعه بشری چگونه می‌شود.

رئیس‌جمهور گفت: این پیام ملت ما به شماست و بدانید اگر به این پیام محبت‌آمیز جواب ندهید، در آینده مجبور خواهید شد این راه و روش را در پیش بگیرید.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: جوانان ایران اسلامی باید با نگاهی بلند به آینده گام بردارند و هدفشان را همواره کمک به ساختن جامعه بشری و ملت ها قرار دهند.

وی افزود: دانش آموزان ما باید بدانند که امید آینده بشری هستند و بر همین اساس در راه آینده گام بردارند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مهرورزی و محبت باید اساس روابط حاکم بر جامعه امروز ما باشد گفت: امروز باید دست به دست هم دهیم و جامعه ایران عزیز را بر اساس محبت بسازیم.

وی افزود: نباید برخی‌ها بداخلاقی کنند و رابطه کینه‌ورزانه را به جای محبت و مهرورزی برگزینند چرا که این بزرگترین خیانت به ایران و ایرانی است.

احمدی‌نژاد اساس رابطه معلم و شاگردی را مهر و محبت توصیف و تصریح کرد:‌ اگر در تعلیم و تربیت، محبت وجود داشته باشد آن تعلیم و تربیت و آموزش تاثیرگذار خواهد بود، در غیر این صورت اثری نخواهد گذاشت.

احمدی نژاد خطاب به مسئول نوسازی و تجهیز مدارس نیز گفت: حتی آقای بوربور هم باید در طراحی، ساخت و انتخاب رنگ مدارس به پررنگ کردن فضای مهر و محبت توجهی ویژه کند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی محبت را پایه عدالت، و عدالت را پایه مهر دانست و افزود: همه پیامبران آمدند تا مهر و محبت را برپا دارند و حتی جایی که ما را به جنگ دستور می‌دهند به دلیل صیانت از مهر و محبت است؛ چون ظلم و خودخواهی و کینه‌ورزی ریشه محبت را می‌سوزاند.

وی ایران را پرچم‌دار مهرورزی دانست و گفت: ایرانی همواره در طول تاریخ عاشق مهرورزی، عدالت و سعادت انسان‌ها بوده و هست.

کد خبر 30980

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز