دکتر علیرضا عندلیب مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار سما با بیان این مطلب افزود: احداث بزرگراه نواب هر چند از نظر ترافیکی طرح موفقی به شمار میرود اما به لحاظ شهری تبعات بسیار زیادی برای بافت پیرامون ایجاد کرد که انفصال در بافت مسکونی مانند محله بریانک که از محلات قدیمی و هویتدار شهریاست یکی از تبعات منفی این پروژه است.
وی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز با حداقل فاصله از لبه بزرگراه، ساکنین را با معضلات زیست محیطی عمدهای به خصوص آلودگی صوتی مواجه کردهاست، اظهار داشت: از مهمترین ویژگی طرح نواب جدید، پوشش بزرگراه حدفاصل بریانک تا اسکندری است که با پوشش بزرگراه علاوه بر از بین رفتن مسئله آلودگی صوتی و همچنین ایجاد اتصال مناسب بین بافت دو طرف بزرگراه به ویژه دسترسی پیاده بر روی بزرگراه، یک فضای جمعی با کاربریهای تفرجی و فراغتی شکل میگیرد که نقش عمدهای در ارتقای کیفیت زندگی ساکنین اطراف خواهد داشت.
عندلیب با بیان اینکه طرح روگذر نواب آماده شده و هماهنگیهای لازم در حال انجام است، افزود: از آنجا که برای اجرای روگذر، نیازمند این هستیم که یک باند نواب از طرفین بسته شود و این امرمشکل ترافیکی ایجاد خواهد کرد باید هماهنگی های لازم با مراجع ذی صلاح صورت گیرد تا در مدت چند ماهی که قرار است در فاصله 500 تا 600 متری به دلیل عملیات اجرایی، عرض بزرگراه کاهش یابد بتوانیم هر چه سریع تر پایه های پل را زده و سپس روگذر نواب را نصب کنیم.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر در حال تجهیز کارگاه هستیم و در صورت عدم بروز مشکل خاصی، عملیات اجرایی طرح روگذر نواب مهر ماه آغاز خواهد شد.