همشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران با تشریح ویژگی های شهدای دفاع مقدس گفت: این شهدای والا مقام با نثار جان خود برای حفظ انقلاب و اسلام سربازان شایسته امام حسین (ع) بودند.

 کاظم صدیقی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی عصر دوشنبه در آیین تشییع، تدفین و خاکسپاری دو شهید گمنام دفاع مقدس در دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع گفت: حضور این شهدای گمنام و والامقام دفاع مقدس در روز دفن شهدای دشت کربلا معنای خاصی دارد و مفهوم این است که راه حسین (ع)، راه شهدا، راه امامت، راه مقابله با یزیدها، ابن زیادها، شمرها، دغل کارها و فریبکاران زمان است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آنچه که مراکز دینی و فرهنگی ما را بیمه کرده سنگرنشینان هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان اسلام و شهیدان دوران هشت سال مقاومت و ایثار هستند.

وی توضیح داد: اگر این مجاهدان فرهیخته نبودند شما و ما امروز مراکز فرهنگی و مساجد نداشتیم و اگر این مراکز فرهنگی و مساجد را نداشتیم روحیه جهادی، روحیه کفرستیزی، اخلاق، عفت، عصمت، حیا، و حجاب نداشتیم.

صدیقی اضافه کرد: این مقام شهید و خون شهید و شهادت است که این مراکز سازنده را که برای ما ایمان، جهاد، روحیه جهاد و فرهنگ شهادت تولید می کند را برای ما به ارمغان و به یادگار گذاشته است و این از برکت خون شهداست.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: امنیت امروز در حوزه های فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون مقدس شهدا به دست آمده است.

وی گفت: دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع که خار چشم دشمنان اسلام و یکی از مراکزی است که دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی آن را تحریم کرده اند امروز میزبان دو شهید گمنام و والامقام دوران دفاع مقدس است. دوشهیدی که آمده اند تا با حضور خود در این دانشگاه فعالیت ها و تحقیقات راهبردی این دانشگاه را در دفاع از نظام اسلامی تایید و امضا کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: گمان نکنید که ابدان و پیکرهای نورانی و مطهر این شهدای گلگون کفن و والامقام دفاع مقدس استخوانی بیش نیستند چرا که خداوند در قرآن کریم حتی به سم اسب رزمندگان و مجاهدان فی سبیل الله که در راه اسلام و قرآن جهاد کرده اند و جان خود را از دست داده اند قسم یاد کرده است.

صدیقی گفت: شهید در محضر خدا و مظهر اسماء الهی است و این چادر، این عفاف، این حجاب و این اصالت و بصیرت نزد بانوان محجبه و بابصیرت کشورمان همه از برکت خون شهداست.

این دو شهید سرافراز 20 ساله، در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه و عملیات والفجر 8 در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.

کد خبر 311635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha