همشهری آنلاین: ۹ شهید دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه (۱۴ آبان) با حضور خود، کرمان را مزیّن و معطر می‌کنند.

شهید گمنام

به گزارش ایسنا، سرهنگ پاسدار "مهدی ابوالحسنی" مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان صبح امروز در جلسه ستاد استقبال از ۹ شهید دوران دفاع با اعلام خبر ورود شهدا به کرمان، افزود: از این تعداد، شش شهید گمنام هستند که دو شهید در باغین، دو شهید در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان و دو شهید گمنام نیز در دانشکده فنی شهید چمران کرمان دفن خواهند شد.

وی در خصوص سه شهید تفحص شده که با نام هستند، نیز گفت: شهیدان «علی نادرپور» از شهدای بزرگوار زرند، «حسن حسینی عامری» از شهدای بزرگوار اختیارآباد و «ناصر نژاد‌شاهداغی» از شهدای عزیز کرمان نیز شناسایی شده‌اند که در شهرهای خود تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

ابوالحسنی خاطر نشان کرد: مراسم استقبال رسمی روز پنجشنبه(۱۴ آبان) ساعت ۹:۳۰ صبح در فرودگاه کرمان برگزار می‌شود و شهدا با مشایعت اقشار مختلف مردم از فرودگاه در مسیر بلوار جمهوری اسلامی، خیابان شهید بهشتی، خیابان شریعتی تا حسینیه ثارالله با حرکت کاروان خودرویی، همراهی خواهند شد.

وی ابراز کرد: در حسینیه ثارالله مراسم عزاداری و نماز ظهر اقامه خواهد شد و پنجشنبه شب مراسم وداع با شهدا در مسجد قائم(عج الله تعالی فرجه الشریف) همراه با دعای کمیل برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان از انتقال شهدا به شهرهای سیرجان، باغین، اختیار آباد و زرند در روز جمعه(۱۵ آبان) خبر داد و افزود: روز شنبه(۱۶ آبان) مراسم تشییع و خاکسپاری همزمان در کرمان و شهرهای فوق انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: شهدای کرمان صبح شنبه از محل حسینیه ثارالله تا چهار راه کاظمی بر دوش مردم تشییع می‌شوند و از آن جا دو شهید با خودرو به دانشکده شهید چمران و شهید ناصر نژادشاهداغی به گلزار شهدای کرمان انتقال می‌یابند.

کد خبر 312404

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha