سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

همزمان با نو شدن اکران سینماها و در شرایطی که بخشی از توان تئاتر ایران همچنان بر سر ماجراهای تخریب و بازسازی تئاترشهر هدر می‌رود، تالارهای دولتی و خصوصی پایتخت علاوه بر از سر گرفتن اجراهای گذشته، میزبان نمایش‌های تازه می‌شوند.

حمیدرضا آذرنگ در نمایش «هتلی‌ها» علاوه بر کارگردانی، بازی هم می‌کند.

به گزارش همشهري، حميدرضا آذرنگ كه اين روزها سريال تكراري «يلدا» را روي آنتن دارد و هنرنمايي‌اش در مجموعه نمايش خانگي «دندون طلا» به نقش عنايت سرخوش چشم‌ها را خيره كرده است، از فردا پنجشنبه 7آبان نمايش «هتلي‌ها» را در سالن استاد حميد سمندريان تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه مي‌برد. متن نمايش را ساناز بيان نوشته كه به كارگرداني و بازي آذرنگ يك‌ماه هر روز جز شنبه‌ها ساعت 19:30اجرا مي‌شود. نسيم ادبي، سام كبود‌وند، بهاره كيان‌افشار، آيه كيانپور، ستايش محمودي و آناهيتا همتي بازيگران هتلي‌ها هستند.

  • 2 اجرا در تئاتر شهر

آتيلا پسياني از 22مهر نمايش «باغ‌آلبالو» را به نويسندگي محمد چرمشير براساس نمايشنامه آنتوان چخوف روس در تالار چهارسو تئاترشهر به صحنه برده است. اين نمايش هر روز جز شنبه‌ها ساعت20 اجرا مي‌شود و تا 9آذر ادامه دارد. ديگر تالار ساختمان استوانه‌اي تئاتر شهر يعني سايه هم ميزبان نمايش «موش تو پيت حلبي» سيدعلي هاشمي است كه تا 23آبان ساعت 19:30روي صحنه خواهد بود. تالار اصلي تئاترشهر قرار بود از 10آبان ميزبان نمايش «ترور» حميدرضا نعيمي هم باشد كه به‌دليل سقوط بخشي از سازه سالن و البته كناره‌گيري ميترا حجار، اجراي آن براي مدتي به تعويق افتاد.

در ادامه رپرتوار اپراهاي عروسكي بهروز غريب‌پور، اين روزها تالار فردوسي پذيراي اپراي عروسكي عاشوراست كه اجراي آن فقط تا جمعه 8آبان ادامه دارد. «بيضايي» هم نام نمايشي به نويسندگي و كارگرداني سيدمحمد مساوات جوان مستعد تئاتر امروز ايران است كه خيلي‌ها او را با «قصه ظهر جمعه» مي‌شناسند و به ياد مي‌آورند. بيضايي كه پيش‌تر اجرايي موفق در جشنواره‌ نمايش‌هاي آييني و سنتي داشت، تا آخرين روز آبان در تماشاخانه سنگلج روي صحنه خواهد بود.

عمارت مسعوديه كه به تازگي با ميزباني از جشن‌هاي سينمايي و موسيقايي نامي براي خود دست و پا كرده، به جمع تالارهاي نمايشي پايتخت هم پيوسته و اين روزها با نمايش «جنايت و مكافات» از علاقه‌مندان تئاتر پذيرايي مي‌كند. اين نمايش از 21مهرماه در اين مجموعه تاريخي روي صحنه رفته و تا يك‌ماه ادامه خواهد داشت. جنايات و مكافات را ايمان برادر سجاد افشاريان (چهره آشناي خنداننده برتر) كارگرداني كرده است.

اجراي «اتراق در خواب قيلوله» به نويسندگي مهدي شفيعي زرگر و كارگرداني ميلاد نيك‌آبادي از شب گذشته در تماشاخانه باران آغاز شد و تا 18آبان ادامه دارد. سالن استاد انتظامي خانه هنرمندان هم تا 25آبان هر روز ساعت 20ميزبان نمايش «سرگيجه» به نويسندگي و كارگرداني مشترك پويا صادقي و ايمان صياد برهاني است. «خرمالوهاي گس» به كارگرداني ابوالقاسم معارفي 18اجرا در تماشاخانه مشايخي خواهد داشت و بيوك ميرزايي بازيگر پيشكسوت به همراه فرزاد صفاخو و ميترا فتحي در آن ايفاي نقش مي‌كنند. «والس تصادفي» به كارگرداني صالح خواجه هم هر روز ساعت 19:30در همين تماشاخانه روي صحنه مي‌رود.

از سالن‌هاي خصوصي هم خبرهاي خوش تئاتري به گوش مي‌رسد. تماشاخانه دراما از شب گذشته ميزبان اجراي «پدر» آگوست استريندبرگ به كارگرداني ميكائيل شهرستاني شده كه تا 30آبان ساعت 19:30روي صحنه مي‌رود. در سالن فانوس هم از 5آبان اجراي نمايش «سايه سبز سيلويا» به كارگرداني پرنيا قناتي آغاز شده كه تا 28آبان هر روز ساعت 18اجرا مي‌شود. سيامك موحدي براساس متني از حميدرضا نعيمي نمايش «سود سرود خاكستر» را از 26مهر در سالن تازه‌تاسيس پرواز به صحنه برده است. اجراي اين نمايش تا 16آبان ادامه دارد.

  • اجراي 2نمايش ديگر

با پايان اجراي «يك از 157» حامد هوشيار در تالار محراب، اين تماشاخانه قرار است از اوايل آذرماه پذيراي نمايش «آواي‌آب» به كارگرداني آتيه جاويد و نويسندگي سينا شفيعي باشد. حضور خير‌الله تقياني‌پور به‌عنوان مشاور كارگردان مي‌تواند تا حدودي خيال تماشاگران را از كيفيت اجراي آواي آب راحت كندو در تالار محراب نمايش قابل‌قبولي را تماشا كنند. علي سرابي هم از 12آبان «برنارد مرده است» را در تالار استاد ناظرزاده كرماني تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه مي‌برد. اين نمايش به‌مدت يك‌ماه ساعت 20 اجرا مي‌شود.

کد خبر 311777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha