چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کامبیز مشتاق گوهری روز سه‌شنبه گفت: ارزیابان یونسکو از اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) به همراه برخی از مسئولان کشوری و استانی از بیابان لوت در سیستان و بلوچستان بازدید هوایی داشتند و در ادامه در روستای نصرت آباد حضور یافتند.

کویر لوت ثبت جهانی می‌شود

به گزارش ايرنا، کامبیز مشتاق گوهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارزیابان یونسکو از اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) به همراه برخی از مسئولان کشوری و استانی از بیابان لوت در سیستان و بلوچستان بازدید هوایی داشتند و در ادامه در روستای نصرت آباد حضور یافتند.

وی افزود: این افراد همچنین از نمایشگاه و پایگاه پژوهشی بیابان لوت در نصرت آباد و کاروانسرای نصرت آباد دیدن کردند.

وی با قدردانی از همراهی مردم نصرت آباد ادامه داد: این امر باعث اشتیاق نماینده های یونسکو برای ثبت بیابان لوت شد و ثبت این اثر در زندگی مردم منطقه بخصوص مردم روستای نصرت آباد آثار مثبت زیادی خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیابان لوت می‌تواند یکی از مهم‌ترین عرصه‌های مشترک بین سازمان‌های محیط زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.

مشتاق گوهری ادامه داد: ثبت جهانی این بیابان به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار جهانی یونسکو در حال پیگیری است و در تیرماه سال آینده در جلسه یونسکو بررسی می‌شود و با تدابیر اندیشیده شده امید ثبت آن به عنوان اثر جهانی بسیار زیاد است.

وی افزود: در صورت تائید موضوع توسط مسئولان یونسکو بیابان لوت دومین اثر جهانی این استان بعد از شهر سوخته به فاصله کم‌تر از یک سال خواهد بود.

وی تصریح کرد: بیابان لوت بین سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی واقع شده است.

پاول ویلیامز ورثینگ از نیوزلند و ماهر محجوب از کشور تونس شامگاه چهارشنبه به عنوان سفرای یونسکو به منظور ارزیابی پرونده نامزدی ثبت جهانی بیابان لوت وارد منطقه جنوب شرق کشور شده و پس از بازدید از استان‌های کرمان و خراسان جنوبی روز یکشنبه وارد سیستان و بلوچستان شدند و از بیابان لوت دیدن کردند.

کد خبر 311864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha