چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارنستو در تاریخ پیش‌بینی شده به فلوریدا رسید اما تنها در قالب یک توفان استوایی معمولی و نه آنچه شهروندان کالیفرنیا در انتظار آن بودند.

به گزارش اسوشیتد پرس مردم کالیفرنیا که سه‌شنبه 7 شهریور خود را برای مقابله با یک توفان سهمگین اقیانوسی آماده می کردند تنها با یک توفان معمولی استوایی مواجه شدند.

یکشنبه 5 شهریور برای ساعاتی ارنستو توفان فصلی اقیانوسی اعلام شد و همین خبر کارشناسان هواشناسی و مسئولان دولتی را در حوزه کاراییب به وحشت انداخت. البته ساعاتی بعد دویاره به یک توفان استوایی تبدیل شد.

 پس از آن ارنستو در راه فلوریدا از کوبا گذشت که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند این توفان استوایی بر فراز آب‌های گرم قدرت بیشتری به دست آورد و هنگامی که به فلوریدا می‌رسد یک توفان فصلی اقیانوسی باشد.  اما عبور ارنستو از مناطق کوهستانی کوبا باعث کم قدرت شدن آن شد.

 این سامانه در حدود ساعت 11:30 به وقت محلی روز سه‌شنبه با  بادهایی به سرعت 45 مایل بر ساعت به منطقه «کی»  در فلوریدا رسید در حالی که ارنستو یکشنبه بادهایی به سرعت 75 مایل بر ساعت داشت.دیوید رادک از صلیب سرخ امریکا در این باره به اسوشیتد پرس گفت:خوشبختانه ارنستو  خیلی بزرگ نشد.

روز دوشنبه 6 شهریور در سواحل غربی فلوریدا از «کی»  تا «آلتاهاما»  شرایط بحرانی مقابله با توفان اقیانوسی اعلام شده بود. فرماندار فلوریدا 500 عضو گارد ملی را به حالت آماده باش در آورده بود و در کارولینای جنوبی هم گارد ملی برای مقابله احتمالی با یک توفان فصلی اقیانوسی آماده شده بود. اما با تبدیل شدن ارنستو به یک توفان استوایی معمولی تمام  نگرانی‌ها از بین رفت.

با این حال ارنستو در فلوریدا تا به حال دو قربانی گرفته است. بر اثر بارش باران و  لغزنده شدن خیابان‌ها دو تصادف در فلوریدا به وقوع پیوست و دو راننده جان خود را از دست دادند. پیش‌تر دو نفر هم در هاییتی بر اثر این توفان جان خود را از دست داده بودند.

کد خبر 3130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز