جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حزب خلق پاکستان هشدار داد زمان مشرف برای توافق با بوتو رو به اتمام است.

 به گزارش آسوشیتدپرس، بی‌نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان و پرویزمشرف، رییس جمهور این کشور ماه‌هاست که  درصدد انعقاد توافقنامه‌ا برای بازگشت بوتو از تبعید و کمک به مشرف برای حضور مجدد در پست ریاست جمهوری هستند. اما با این که انتخابات ریاست جمهوری پاکستان چند هفته‌ دیگر برگزار شود؛ هنوز توافقی در این زمینه به دست نیامده است.

ایسنا  هم به نقل از گزارش آسوشیتدپرس آورده است که فرحت‌الله بابار، سخنگوی حزب خلق پاکستان اظهار داشت: توپ اکنون در زمین دولت است و زمان کاملا در حال پایان یافتن. هنوز درها بسته نشده اما توافقی هم حاصل نشده است.

بوتو از دولت خواسته است که پرونده‌های فساد علیه وی را ملغی اعلام کرده و مشرف از پست ریاست ارتش کناره‌گیری کند. متحدان سیاسی مشرف نیز بر این درخواست‌ها تاکید دارند و از رییس جمهور خواسته‌اند بخش اعظمی از قدرت خود را واگذار کند.

بابار گفت: بوتو که در سال 1999 به دلیل اتهامات فساد کشور راترک کرده بدون توجه به درخواست‌های دولت بازگشته و زمان نهایی بازگشتش را روز جمعه اعلام خواهد کرد.

پرویز مشرف در بیانیه‌ای به مناسبت حلول ماه رمضان که در پاکستان از روز جمعه آغاز می‌شود با اعلام آزادی هواداران نواز شریف، نخست وزیر تبعیدی پاکستان آرزو کرده است که تمام پاکستانی‌ها با روحی پاک و خداجو ماه رمضان را آغاز کنند.

مشرف هم‌چنین برای تشدید تلاش‌هایش علیه طالبان و شبه نظامیان القاعده در طول مرز افغانستان تحت فشارهای خارجی نیز قرار دارد.

معاون وزیرخارجه‌ی آمریکا که سرگرم دیدار از پاکستان است، گفته است: بر تعهد پاکستان به احیای امنیت و ثبات در این بخش از کشور تردیدی نیست. این که دولت پاکستان در جنگ با ترور حداکثر تلاش خود را می‌کند.

وی از هرگونه انتقاد درخصوص اخراج مجدد نواز شریف از پاکستان خودداری کرده و اظهار داشت: این امر مربوط به امور داخلی پاکستان است.

کد خبر 31382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز