چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

طی ۲ روز گذشته حملات علیه مسلمانان در ایالت‌های مختلف آمریکا و همچنین شهرهای اروپا ازجمله لندن، شدت گرفته‌است.

 مسجد ایالت کانکتی‌کات

خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي نوشت، مسلمانان در سراسر آمريكا با حمله و تهديد ازجمله تخريب مساجد، پيام‌هاي تلفني تهديد‌آميز و نفرت‌انگيز و خشونت‌ در شبكه‌هاي مجازي روبه‌رو شده‌اند. براساس اين گزارش، حملات عليه مسلمانان و مراكز آنها بعد از وقايع پاريس پيش‌بيني شده‌بود اما كسي فكر نمي‌كرد اين حملات تا اين حد زياد باشد.

يكي از دلايل شدت‌گرفتن اقدامات عليه مسلمانان در ايالت‌هاي مختلف آمريكا، تبليغات گسترده رسانه‌ها و همچنين اقدامات و موضعگيري‌هاي نمايندگان كنگره و چهره‌هاي حزب جمهوريخواه بوده‌است. طي 2 روز گذشته، فرمانداران نيمي از ايالت‌هاي آمريكا اعلام كردند كه پذيرش پناهجويان سوريه‌اي را در ايالت‌هايشان ممنوع مي‌كنند. باراك اوباما ديروز در واكنش به اين اقدام در سخنان تندي عليه جمهوريخواهان آنها را ترسو خواند و گفت: شما كارتان به جايي رسيده كه از يك بچه يتيم 3 ساله كه آواره جنگ سوريه است مي‌ترسيد.
در ايالت كانكتي‌كات، يك مهاجم به سمت مسجد شهر تيراندازي كرده‌است.

در دانشگاه همين شهر روي در اتاق يك دانشجوي مصري در خوابگاه شعار «قاتل پاريس» نوشته شد. در نبراسكا، فلوريدا، تگزاس، كنتاكي، ويرجينيا، تنسي، اوهايو و نيويورك‌ هم حملات يا شعارنوشته‌هايي عليه مراكز فرهنگي و مذهبي مسلمانان گزارش شده‌است.
همزمان در لندن، نتايج گزارشي منتشر شده كه نشان مي‌دهد حملات عليه مسلمانان اين شهر در ماه‌هاي اخير نسبت به‌مدت مشابه سال قبل به‌شدت افزايش يافته‌است. اين گزارش را كميسيون حقوق بشر اسلامي لندن منتشر كرده و گفته‌ كه حملات حتي از سو‌ي رسانه‌ها و نهادهاي سياسي انگليس هم صورت مي‌گيرد.

کد خبر 314361

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha