مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

معصومه حیدری‌پارسا: ارزیابی بیمارستان فاطمه‌الزهرا ربـاط‌کـریـم نــشـان مـی‌دهـد مراجعه‌کنندگان به این بیمارستان به‌طور میانگین نمره قبولی به این بیمارستان نمی‌دهند.

بیمارستان رباط کریم

از 105مراجعه‌كننده به اين بيمارستان خواسته شد تا از صفر تا 20 به اين بيمارستان نمره دهند. معدل نمره اين بيمارستان 4/9 دهم شد. از 105پاسخ‌دهنده 17نفر گفته‌اند اين بيمارستان را به ديگران پيشنهاد مي‌كنند و 89 نفر گفته‌اند بيمارستان رباط‌كريم را به ديگران پيشنهاد نخواهند كرد.

  • چند ساعت انتظار؟

سعيد شيخي مي‌گويد: از ساعت 6صبح آمده‌ام براي نوزاد دخترم كه در همين بيمارستان به دنيا آمده نوبت گرفته‌ام، ساعت 10بوده الان ساعت. 11:30است هنوز دكتر نيامده است. چند ساعت بايد منتظر باشيم؟

جانمان كف دستمان : دختر كوچكم را به‌دليل اسهال و استفراغ آوردم از ساعت 7صبح اينجاييم. پرستار نمي‌توانست رگ دستش را پيدا كند، متخصص آمد كلي با پرستارها برخورد كرد كه چرا براي بستري كردن دير اقدام كردند.جانمان كف دستمان است در اين بيمارستان.

درمان گروهي: يكي از شهروندان كه براي مشكل سرماخوردگي مراجعه كرده است مي‌گويد: اين همه بيمار يك دكتر دارند كه هم عمومي است و هم اورژانس. چند نفر با هم داخل اتاق مي‌روند و دكتر اصلا فرصت ندارد به حرف كسي گوش كند.

سونوگرافي آزاد!: 40هزارتومان هزينه سونوگرافي داده‌ام چون وقت سونوگرافي به من ندادند. شكوه مرادي مي‌گويد: اخيرا بيرون بيمارستان سونوگرافي زده‌اند و مردم را مي‌فرستند آنجا. اين در حالي است كه اينجا پرونده دارم. يكي ديگر از بيماران هم مي‌گويد: فقط كار آشناها و محلي‌ها را راه مي‌اندازند. واقعا چرا من كه ماهانه 60تومان پول بيمه مي‌دهم بايد هزاران تومان پرداخت كنم بيرون اين كار را انجام دهم.

خانم گزارشگر به بخش زايمان هم سربزند: به جاي تبليغات براي بيمارستان به داد مردم برسند. خودش تبليغ مي‌شود. به خانم گزارشگر بگوييد به بخش زنان و زايمان هم سربزند تا ببيند هيچ‌كس راضي نيست. پرستارها كه عصباني و پرخاشگر هستند، خدمه هم كه دائم غر مي‌زنند دست تنها هستند.

شب‌ها بيمار نشويد: شب‌ها به اينجا بياييد راضي خواهيد بود، چند برابر هزينه كنيد اما زنده بمانيد. يكي ديگر از شهروندان مي‌گويد: شما رفتار پرستار اورژانس را ببينيد اصلا راهنمايي نمي‌كند. 2بار سؤال بپرسيد سرتان داد مي‌زنند. شب‌ها وضع بدتر است و هيچ‌كس به دادتان نمي‌رسد. هفته پيش برادرم را كه تصادف كرده بود اينجا آورديم و تا صبح سرگردان بوديم.

هزينه را افزايش داده‌اند: يكي از شهروندان هم كه براي عمل كيسه صفراي مادرش آمده مي‌گويد: ماه پيش كه مادرم را بستري كردند هزينه‌اش شد 163هزار تومان براي 11روز، اين ‌ماه با اينكه كمتر ماند هزينه‌اش بيشتر شد. مي‌گويند از ابتداي آذر شبي 25هزارتومان هزينه همراه حساب مي‌شود.

جا نداريم: صديقه اراكي مي‌گويد: مادرم را اورژانسي براي مشكل ديابت آورديم. يك هفته است منتقلش كردند بخش زنان و زايمان چون جا نداشتند. مردم واقعا از وضعيت بيمارستان و زايشگاه اين شهرستان به‌شدت گله دارند.

  • كم‌توجهي پزشكان و توجه حراست

سعيد از كم‌كاري كادر بيمارستان و پرستاران گلايه ‌دارد و مي‌گويد: با افت شديد فشار، مادرم را به بخش اورژانس آورده‌ام، دكتر بعد از نيم‌ساعت آمده است. پرستارها هم نه‌تنها هيچ توجهي به وضعيت بد بيمارمان نداشتند بلكه برخوردشان با ما هم بسيار بد بود. واقعا اگر امكان داشت مادرم را محال بود به اين بيمارستان بياورم. اعتراض هم كه كردم با حراست مواجه شديم. هيچ‌كس از اين بيمارستان راضي نيست.

  • خودمان مگس‌كش برقي آورديم

نمي‌توانيم به هيچ‌چيز دست بزنيم از بس همه‌‌چيز كثيف است. زهره دادوند مي‌گويد: 8روز است اينجا هستيم. همه جا پر از مگس است. خودمان مگس‌كش برقي آورديم. مي‌گويند نيرو داريم. به‌دليل هزينه‌هاي پايين اصلا رسيدگي نمي‌كنند.

  • كارتخوان كار نمي‌كند

علي اوحدي مي‌گويد: همسرم را با حال بد در اورژانس پذيرش نمي‌كردند چون بايد پول مي‌دادم. كارتخوانشان كار نمي‌كرد به بيرون از بيمارستان رفتم و بعد از كلي راه پول تهيه كردم برگشتم تا پذيرش كردند. واقعا اين انصاف است؟ محمد هم كه همين مشكل را داشته است مي‌گويد: از برادرم به‌شدت خون مي‌رفت، اما مي‌گفتند تا پول نريزيد پذيرش نمي‌كنيم اينجا قتلگاه است. مسئول خرابي دستگاه كارتخوان مسئولان هستند يا مردم؟

  • مردم در اورژانس و زايمان مشكل دارند

2 نفر از كادر بيمارستان كه در بخش سونوگرافي و زايمان مشغول هستند با تأييد صحبت‌هاي مردم مي‌گويند: بيمارستان به‌شدت با مشكل كادر درماني، پزشك، پرستار، حتي خدمه، نبودامكانات و تجهيزات درماني روبه‌رو ست. خدمت‌رساني با اين همه مشكل بهتر از اين نمي‌شود. بيمارستان دولتي است. مردم در 2بخش اورژانس و زايمان واقعا مشكل دارند.

  • پول درمان كارگران كجا مي‌رود؟

وزير بهداشت: حداقل در تهران بخش عمده كارگران در حاشيه شهر زندگي مي‌كنند و در عين حال پولي را به‌عنوان حق بيمه به سازمان تأمين اجتماعي مي‌پردازند. اگر اين اعتبار براي درمان كارگران هزينه مي‌شد، امروز اطراف تهران پر از بيمارستان بود و مردم حاشيه‌نشين براي دريافت خدمات‌درماني اينقدر مشكل نداشتند. اي كاش كساني كه از تحقيق و تفحص صحبت مي‌كنند، بررسي كنند پولي كه كارگران براي درمان داده‌اند، چگونه هزينه شده است.

  • روايت گزارشگر صدا و سيما

حدود يك سال و نيم از اجراي طرح تحول سلامت مي‌گذرد؛ طرحي كه با هدف كاهش هزينه‌هاي درمان آغاز شد و دولت بودجه و هزينه طرح را از محل هدفمندي‌سازي‌ يارانه‌ها تأمين مي‌كند. اين موضوع بهانه گزارش ميرسيدي، خبرنگار واحد مركزي بود كه دوشنبه 27آبان پخش شد. ميرسيدي به بيمارستان فاطمه‌الزهرا در رباط‌كريم رفت و از امكانات و تجهيزات اين بيمارستان همچنين از عملكرد بيمارستان و رضايتمندي شهروندان پس از طرح تحول سلامت به‌دليل ارائه امكانات و تجهيزات اختصاص داده شده گزارش تهيه كرد. در اين گزارش همچنين خبرنگار به همراه دكتر قادي پاشا، رئيس بيمارستان با حضور در اتاق عمل بيمارستان از نزديك از عمل جراحي تيم جراحي مغز و اعصاب، نخستين آندوسكوپي انجام شده پس از نصب دستگاه آندوسكوپ- كلونوسكوپ گزارش تهيه كردند و دكتر پاشا گفت كه حدود 5ميليارد تومان طي چند‌ماه اخير به اين بيمارستان براي خريد امكانات و تجهيزات تزريق شده است. در پايان گزارش نيز تصاويري از ساختمان درحال ساخت دياليز به‌عنوان بزرگ‌ترين مركز دياليز جنوب‌غرب استان تهران همچنين ساخت واحد‌هاي جديد بلوك زايمان، كلينيك ويژه، ICU  جراحي مغز و اعصاب و ICU داخلي در آينده نزديك پخش شد. در پايان گزارش هم با 2نفر ازشهروندان درباره تعرفه‌هاي ارزان و نحوه خدمات‌رساني به شهروندان و رضايتمندي شهروندان مصاحبه شد. اين گزارش بهانه‌اي شد براي بررسي همشهري و گفت‌وگو و مصاحبه با 105نفر از شهرونداني كه به اين بيمارستان مراجعه كرده بودند.

کد خبر 314919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha