دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

هفتمین فیلم از مجموعه سینمایی «جنگ‌های ستاره‌ای» با وجود درخشش خیره‌کننده در ۳ روز اول اکران موفق نشد رکورد بیشترین فروش اولین آخر هفته اکران در بازار جهانی را بشکند؛ افتخاری که با ۵۲۵ میلیون دلار همچنان در اختیار فیلم سینمایی «دنیای ژوراسیک» است.

سینما جهان

به گزارش همشهري، «نيرو بيدار مي‌شود» به كارگرداني جي جي آبرامز در بازار آمريكاي شمالي 238ميليون دلار فروخت و ركورد 208ميليون دلاري دنياي ژوراسيك را شكست. فروش جنگ‌هاي ستاره‌اي جديد در 5روز اول اكران در بيش از 30هزار سينما در سراسر جهان هم به رقم خيره‌كننده 279ميليون دلار رسيد و به اين ترتيب، مجموع فروش جهاني آن در نخستين هفته اكران 517ميليون دلار شد.

دنياي ژوراسيك ركورد 525ميليون دلاري را تابستان همين امسال خلق كرده بود و به‌نظر مي‌رسيد نيرو بيدار مي‌شود بتواند آن را جابه‌جا كند كه موفق به اين كار نشد. اين فيلم توانست ركوردهايي چون بيشترين فروش روز اول در شمال آمريكا، كمترين زمان براي رسيدن به فروش‌هاي 100و 200ميليون دلاري در آمريكا و كانادا، بيشترين فروش در سينماهاي بريتانيا، روسيه، استراليا، آلمان، اوكراين، سوئد، فنلاند، اتريش، نروژ، دانمارك، مجارستان، بلغارستان، روماني، كرواسي، ايسلند، نيوزلند و صربستان و البته بيشترين پيش‌فروش بليت در تاريخ سينماي آمريكا را با 100ميليون دلار به نام خود ثبت كند.

کد خبر 318923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha