همشهری آنلاین: خبرگزاری صدا و سیما همزمان با سالروز ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) به طور رسمی راه اندازی و سایت آن رونمایی شد. این خبرگزاری با حضور دکتر پیمان جبلی معاون خبر، معاونان و مسئولان رسانه ملی افتتاح شد.

jebelli

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ همزمان با سالروز ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) خبرگزاری صدا و سیما به طور رسمی راه اندازی و سایت آن رونمایی شد.

اين خبرگزاري با حضور دکتر جبلي معاون خبر، معاونان و مسئولان رسانه ملي افتتاح شد.

  • بايد منبع اطلاع رساني رسانه‌هاي جهان شويم

معاون خبر رسانه ملي گفت: بايد اقتصاد مقاومتي را در داخل سازمان اجرا کنيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما، دکتر جبلي در مراسم افتتاح خبرگزاري صدا و سيما با گراميداشت ياد وخاطره شهدا رسانه ملي، گفت: امروز روز پوست اندازي رسانه ملي و افتتاح خبرگزاري صدا وسيماست که تا چندي پيش با نام واحد مرکزي خبر فعاليت مي کرد.

وي خبرگزاري را مرجع اطلاع رساني در جامعه دانست و افزود: خبرگزاري يک مرحله بلوغ خبر رسانه ملي است که ازسال گذشته همزمان با دوره جديد رياست سازمان با هدف گسترش دادن به جامعه مخاطبان و تغذيه خبري جامعه ايران و در آينده با گستره بين المللي تبديل به خبرگزاري شد.

دکتر جبلي گفت: ما الان در اولين مرحله راه اندازي خبرگزاري صداوسيما و سايت جديد هستيم و مسير طولاني و سخت وپيچيده اي در رقابت رسانه اي در داخل و خارج در پيش داريم.

وي افزود: با توجه به دسترسي گسترده ديگر رسانه هاي خبري به تصاوير، فناوريهاي جديد، رشد و ظهور منابع تصويري، ديگر داشتن تصوير براي رسانه ملي يک مزيت نيست واين مسئوليت و سختي کار خبرگزاري صدا و سيما را بيشتر مي کند.

معاون خبر رسانه ملي تاکيد کرد: اگر تا الان مي توانستيم ادعا کنيم با تصوير ساده مي توانيم خبرهاي تصويري و گزارش خبري توليد کنيم اما با وجود رسانه هاي نوين تصويري وظيفه مان براي تصوير متنوع و متکثر و متفاوت براي مزيت داشتن بر اخبار ديگر خبرگزاري ها و شبکه هاي تصويري چند برابر شده است تا بتوانيم به عنوان منبع منحصر به فرد تصويري در داخل و حتي خارج از کشور محسوب شويم تا ما را به عنوان مرجع تغذيه خبري بشناسند.

  • خبرگزاري بازوي اطلاع رساني گسترده صدا و سيما در کشور

جبلي در ادامه با اشاره به اينکه خبرگزاري بازوي اطلاع رساني گسترده صدا و سيما در سراسر کشور است گفت: اين مزيت انحصاري با داشتن 33 مرکز استاني، خبرنگاران آزاد دردفاتر خبري شهرستانها، خارج از کشور و مناطق بحراني براي خبرگزاري صداوسيماست.

وي افزود: براي توليد اخبار بايد سراغ منابع و حوزه هاي جديد برويم و تفاوت توليد خبر ما با ديگر خبرگزاريها و منابع سنتي ملموس باشد.

دکتر جبلي گفت: با توجه به شعار صحت، دقت و صداقت که بدرستي براي اين خبرگزاري انتخاب شده هر کدام از اين مفاهيم يک بار معنايي بسيار گسترده اي دارد که اگر اين سه مفهوم عملي شود يک مزيت نسبي براي ماست چرا که رسانه هاي نوين عمدتاً فاقد اين سه مفهوم هستند.

معاون خبر رسانه ملي افزود: آنچه بايد خبرگزاري مارا از ساير خبرگزاريها متمايز کند اينکه به عنوان اعتبار و آبروي رسانه ملي و نظام بايد به اين سه اصل (صحت، دقت و صداقت) بيشتر از همه دقت کند و اين به اين معني نيست که در حوزه هاي ديگر نبايد پيشرو باشيم اما اين سه عنصر کليدي رسالت رسانه ملي و لايق را مشخص مي کند.

  • فضاهاي تعاملي در شبکه ها ديگر حرکت لاک پشتي قبل را اجازه نمي‌دهد

دکتر جبلي گفت: فضاهاي تعاملي در شبکه ها و سرعت بالاي آن ديگر حرکت لاک پشتي قبل را اجازه نمي‌دهد و الان بايد سرعت ما بالاتر و جلوتر باشد و از همه امکانات در فضاي رسانه اي استفاده کنيم.

وي افزود: از امروز پخش آزمايشي خبرگزاري تمام شد و مراحل تجربي را پشت سر گذاشتيم واعلام مي کنيم که يک خبرگزاري حرفه اي داريم بنابراين ديگر مخاطب از ما قبول نمي کند که به دليل کمبود امکانات، کاستيها و نواقص در سرعت و دقت خبررساني خللي ايجاد شود.

دکتر جبلي گفت: اگر تا الان با تاخير مواجه بوديم از اين پس بايد اولين منبع خبري باشيم و اگر تا امروز در پوشش فراگير به دليل کمبود ها مشکل داشتيم از اين به بعد نبايد اين کمبودها مانع باشد.

معاون خبر رسانه ملي با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه فعاليت حرفه اي خبررساني رسانه ملي افزود: متاسفيم که اعلام کنيم به دليل کمبود منابع و تخصيص مجبور شديم برخي مراکز استاني را تعطيل کنيم، برخي دفاتر خبري خارج از کشور را متوقف کنيم، در پرداخت حقوق کارمندان با مشکل مواجه شويم و مجبور به حذف برخي شبکه ها روي ماهواره شويم.

  • مسیر طولاني و سختي در پيش داريم

وي گفت: مسير طولاني و سختي در پيش داريم، رقابت در فضاي رسانه اي رو به افزايش است و بايد به نقطه اي برسيم که منبع اطلاع رساني رسانه هاي جهان شويم.

دکتر جبلي افزود: بايد سراغ توليد خبرهاي اختصاصي برويم و توليدات ما با رسانه هاي ديگر متفاوت باشد.

جبلي گفت: جاي تاسف دارد که با رسانه ملي و با صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران که تنها رسانه فراگير و ملي است در تخصيص منابع وبودجه اينگونه برخورد مي شود و اگر نگاهمان به دست مسئولان باشد مطمئن باشيم که به جاده سنگلاخ منتهي مي شويم.

دکتر جبلي اظهار اميدواري کرد که بتوانيم با افزايش کيفيت توليدات خبري امکان فروش محصولاتمان را فراهم کنيم و به رسانه اي خودکفا تبديل شويم.

کد خبر 319735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha