دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در فاصله کمتر از یک‌ماه تا آغاز جشنواره به برنامه سینمای ایران تلویزیون آمد و در کنار فریدون جیرانی عضو هیأت انتخاب و علیرضا شجاع‌نوری مجری برنامه، درباره حاشیه‌هایی چون استعفای مشاور هنری، طراحی پوستر، کاخ جشنواره، حذف برخی فیلم‌ها و... سخن گفت.

فریدون جیرانی

به گزارش همشهري، محمد حيدري با اشاره به اينكه از طريق رسانه‌ها در جريان كناره‌گيري شهاب حسيني قرار گرفته، افزود: اين استعفا از نظر من پذيرفته نيست و ايشان همچنان در جشنواره حضور دارد. درباره فيلم «آشغال‌هاي دوست‌داشتني» هم كه گفتم معضل جشنواره شده، از كارگردان عذر مي‌خواهم. اين فيلم در دوره‌هاي گذشته هم به جشنواره ارائه شده و نتوانسته بود پروانه نمايش بگيرد. از اين رو، به‌هيچ‌وجه نمي‌توانست در جشنواره حضور داشته باشد.

دبير جشنواره فيلم فجر از برگزاري مراسم افتتاحيه اين دوره در تالار وحدت در روز 11بهمن خبر داد و گفت: قرار است سالن همايش‌هاي برج ميلاد ميزبان مراسم اختتاميه باشد. نمايش فيلم‌ها در كاخ جشنواره هر روز از ساعت 14آغاز و نشست رسانه‌اي هر فيلم صبح روز بعد برگزار مي‌شود. ما امسال در برج ميلاد ميزبان اهالي رسانه، سازندگان آثار، هنرمندان، منتقدان، مسئولان و مديران فرهنگي نهادها و سازمان‌ها خواهيم بود.

به گفته حيدري، پرديس سينمايي ملت به‌عنوان كاخ مردمي جشنواره فيلم فجر برگزيده شده و قرار است هنرمندان و سينماگران با حضور در اين پرديس، از روي فرش ايراني بگذرند و در كنار مردم به تماشاي فيلم‌ها بنشينند. علاوه بر آن، 14سينما و 27سالن در گوشه و كنار پايتخت فيلم‌هاي حاضر در بخش‌هاي مختلف جشنواره را به نمايش مي‌گذارند كه فهرست اين سينماها به‌زودي اعلام مي‌شود.

بخشي از سخنان دبير جشنواره فيلم فجر به حاشيه‌هاي مربوط به نقش‌بستن تصوير مرحوم خسرو شكيبايي روي پوستر اين دوره و بحث‌هاي مربوط به طراح واقعي پوستر اختصاص داشت. حيدري در اين‌باره گفت: ايده ابتدايي را مجيد برزگر مطرح و سپس براي اجراي آن با بزرگمهر حسين‌پور صحبت كرد. من معتقدم پوستر جشنواره مجموعه‌اي از همكاري آقايان برزگر، امير عابدي عكاس تصوير مرحوم شكيبايي و حسين‌پور است اما ايده اصلي به برزگر تعلق دارد.

وي همچنين درباره مديريت بهروز غريب‌پور در برج ميلاد گفت: ايشان افتخار داد و پذيرفت در كنار ما و جشنواره باشد. ما در جشنواره گذرگاه سيمرغ و نگاهي به همه دوره‌هاي قبلي خواهيم داشت؛ هنرمندان از فرش ايراني عبور مي‌كنند و در اين گذرگاه اتفاق‌هايي خوب مي‌افتد. امسال در تخصيص كارت‌ها سختگيرانه‌تر عمل و تلاش كرديم تا بخشي از مشكلات پيشين را رفع كنيم.

کد خبر 320914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha