شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

همشهری دو - حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان: این‌روزها مجلات علمی را ورق زده‌اید یا زیرنویس‌های اخبار را که از نتایج جدید تحقیقات دانشمندان خبر می‌دهد مطالعه کرده‌اید؟

مدام خبرهايي را مي‌بينيم كه از تفاوت ساختاري زن و مرد مي‌گويد؛ از حافظه سه‌بعدي مردها و از پيداكردن بخش احساسات در مغز زن‌ها و چندين و چند تفاوت ديگر. روانشناسان از همين نتايج استفاده مي‌كنند و در مقاله‌اي ديگر درباره چگونگي روابط زن با مرد مطالبي ارائه مي‌دهند و ما مي‌خوانيم. هر روز به تعداد اين مقالات افزوده مي‌شود و اطلاعات ما روي هم جمع مي‌شود. اما با اين همه شناخت و اطلاعات زن‌ها از مردها و بالعكس، باز هم شاهد طلاق‌هاي بسيار زيادي هستيم. يك جاي كار مي‌لنگد و اينجاست كه يك سؤال مطرح مي‌شود؛ اينكه در قديم كه اين همه اطلاعات و شناخت‌هاي گوناگون از هم نبوده، چرا آمار طلاق‌ها پايين بوده و شكل زندگي‌هاي خانوادگي با امروز فرق داشته است؟

در گذشته اگرچه دانسته‌هاي زن و شوهر اندك بود اما اصول مورد نياز زندگي را مي‌دانستند و به همان اندك‌ها هم عمل مي‌كردند؛ به دانسته‌هايشان ايمان داشتند، رفتارهايشان را بر اساس همان دانسته‌ها شكل مي‌دادند و محيط خانواده را هميشه محترم مي‌دانستند؛ چراكه به‌جاي جمع‌آوري دانستني‌ها و تلنباركردن آنها در زندگي، اخلاق را زيربناي رفتارشان قرار داده بودند. اطلاعات اگرچه كم بود ولي سعي بر عمل به آنها بود.

دانسته‌ها و آگاهي‌ها تا زماني كه وارد چرخه عمل نشوند گرهي از كار ما باز نمي‌كنند. صحبت از اين نيست كه به آگاهي احتياجي نداريم! همه ما به آگاهي و از اين قبيل اطلاعات محتاجيم اما بايد بدانيم از چه جنس و چه ميزان كافي است نگاهي به اطلاعاتي كه قرآن در اين زمينه در اختيار ما گذاشته است بيندازيد.

شما با همين سطح و حجم از اطلاعات مي‌توانيد طوري زندگي‌تان را اداره كنيد كه نه‌تنها از سعادت دنيايي آن مطمئن شويد بلكه براي آخرت و عاقبت به‌خيري‌تان هم برنامه‌ريزي كنيد.

کد خبر 320950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha