گروه بورس: معاون سازمان خصوصی‌سازی از عرضه 20درصد سهام پرسپولیس به هواداران این باشگاه خبر داد.

اسماعیل غلامی، ضمن اعلام این خبر درباره نحوه واگذاری سهام این باشگاه پرطرفدار گفت: براساس مصوبه هیأت دولت سازمان خصوصی‌سازی باید 100درصد سهام باشگاه پرسپولیس را به بخش‌خصوصی واگذار کند و از این میزان 20درصد به هواداران این باشگاه تعلق می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که سهام باشگاه پرسپولیس تا چه زمانی باید واگذار شود،  گفت: براساس مصوبه هیأت دولت سهام این باشگاه باید تا سال 86 واگذار شود،اما هنوز  تکلیف صورت‌های مالی در ساختار شرکتی این باشگاه به درستی مشخص نیست و سازمان تربیت بدنی باید هرچه سریع‌تر در این‌باره تصمیم بگیرد.

وی افزود: براساس برنامه‌زمان‌بندی شده،  سهام شرکت پرسپولیس در میان فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در اسفندماه سال جاری قرار گرفته  است بنابراین اگر کارها براساس زمانبندی پیش  برود سهام این باشگاه در اسفندماه امسال واگذار خواهد شد.

غلامی تأکید کرد: همچنان این باشگاه صورت‌های مالی خود را ارائه نکرده، مجمع عمومی خود را برگزار نکرده و اسناد و مدارک این شرکت ناقص است که در این‌باره سازمان تربیت‌بدنی باید اقدام کند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: در دوره ریاست‌گذشته سازمان تربیت‌بدنی عزم جدی برای واگذاری پرسپولیس وجود داشت اما در دوره کنونی هنوز مسئولان این سازمان به جدیت لازم نرسیده‌اند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان تربیت‌بدنی می‌تواند با عرضه سهام پرسپولیس مخالفت کند یا خیر ؟گفت: واگذاری سهام پرسپولیس بر مبنای مصوبه هیأت دولت انجام می‌شود و سازمان خصوصی‌سازی در هر حال سهام پرسپولیس را واگذار خواهد کرد.

وی درباره فعالیت‌هایی که برای واگذاری سهام پرسپولیس باید انجام شود، گفت: یکی از کارهایی که باید از طرف تربیت‌بدنی برای واگذاری سهام پرسپولیس انجام شود،  تشکیل یک کمیته کارشناسی برای ارزش‌گذاری بازیکنان این تیم است.

غلامی خاطر نشان کرد: بازیکنان این باشگاه جزو دارایی‌های این شرکت محسوب می‌شوند که هر کدام ارزش خاصی دارند بنابراین سازمان تربیت‌بدنی باید با انجام کارشناسی‌های لازم وضعیت ارزش‌گذاری بازیکنان تیم را مشخص کند تا در نهایت قیمت واقعی این باشگاه مشخص شود.

به گفته معاون سازمان خصوصی‌سازی نحوه واگذاری سهام پرسپولیس به صورت مزایده خواهد بود نه از طریق بورس.

وی تصریح کرد: به غیر از 20درصد سهامی که به هواداران پرسپولیس واگذار خواهد شد مابقی 80درصد سهام این شرکت به صورت بلوکی از طریق مزایده به فروش خواهد رسید.

غلامی در پاسخ به این سؤال که آیا 80درصد باقیمانده به صورت یکجا واگذار خواهد شد یا به صورت بلوک‌های 20درصدی؟ گفت:هنوز در این‌باره تصمیم‌گیری نشده است و این جزو  اختیارات سازمان خصوصی‌سازی است که پس از تعیین میزان بلوک‌ها به تصویب هیأت عالی واگذاری خواهد رسید.

وی در پاسخ به این پرسش که هر سهم به چه نرخی به هواداران واگذار می‌شود ، گفت: براساس مصوبه هیأت دولت سهام پرسپولیس به نرخ عرضه بلوکی پس از فروش در مزایده به عموم مردم و هواداران واگذار می‌شود.

به گفته غلامی سازمان خصوصی‌سازی باید تا پایان امسال سهام 285شرکت دولتی را به بخش خصوصی واگذار کند که عرضه سهام پرسپولیس یکی از آنهاست.

کد خبر 32204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز