اعضای باندی که با سفر به کشورهای مختلف، خود را توریست معرفی کرده و دست به سرقت می‌زدند هنگام ورود به ایران دستگیر شدند.

متهم

آنها در ايران و در 14استان مختلف، سرقت‌هايي را رقم زده‌اند كه حالا پليس تحقيقات براي كشف آنها را شروع كرده است. هر چند تبحر و حرفه‌ اصلي اين باند بين‌المللي كف‌زني است، اما آنچه باعث شد كه آنها تحت تعقيب پليس آگاهي استان اصفهان قرار بگيرند، سرقت‌ سريالي از خانه‌ها بود.

شگرد باند اينگونه بود كه ابتدا خانه‌هاي مورد نظرشان را شناسايي مي‌كردند و وقتي صاحبخانه در را به‌رويشان باز مي‌كرد با نشان دادن كارت شناسايي و حكم ماموريت جعلي، مدعي مي‌شدند كه مأمور مبارزه با مواد‌مخدر هستند. پس از آن با ادعاي اينكه «گزارش شده در اين خانه مواد‌مخدر نگهداري مي‌شود» وارد خانه مي‌شدند تا آنجا را بازرسي كنند اما به محض ورود، با تهديد چاقو دست و پاي ساكنان خانه را مي‌بستند و پس از زنداني كردن آنها در يكي از اتاق‌ها شروع به سرقت اموال باارزش داخل خانه مي‌كردند.

درحالي‌كه اعضاي اين باند تنها در يكي از سرقت‌هايشان 80ميليون تومان طلا از خانه‌‌اي در اصفهان دزديده بودند، تحقيقات كارآگاهان براي رديابي آنها شروع شد. ماموران با كمك مالباخته‌ها به چهره‌نگاري سارقان پرداختند و در بررسي‌هاي تخصصي متوجه شدند كه تمامي اين سرقت‌ها از سوي يك باند بين‌المللي كف‌زني صورت گرفته است.

كف‌زن‌هايي كه گاهي وقت‌‌ها با معرفي خود به‌عنوان مأمور دست به سرقت مسلحانه مي‌زدند. مأموران در ادامه تحقيقات ردپاي اعضاي اين باند را در 14استان مختلف كشور شناسايي كردند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه سارقان با حضور در استان‌هاي مختلف، با صحبت كردن به زبان انگليسي يا عربي، خود را توريست جا مي‌زدند و مدعي مي‌شدند كه مي‌خواهند با پول ايراني آشنا شوند.

سپس همه اسكناس‌ها و تراول‌چك‌هاي طعمه‌هايشان را مي‌گرفتند تا نگاهي به آنها بيندازند اما با روشي مثل تردستي و بي‌آنكه طعمه‌شان متوجه شود، تعدادي از تراول‌ها را كف‌زني مي‌كردند. اين اطلاعات در حالي در اختيار پليس قرار گرفت كه در ادامه تحقيقات مشخص شد اعضاي اين باند براي ادامه سرقت‌هايشان به عراق رفته‌اند و قصد دارند به‌زودي به ايران برگردند. تيمي از كارآگاهان راهي كرمانشاه شدند و با كمين در مسير اعضاي باند در نهايت موفق شدند آنها را هنگام ورود به كشور دستگير كنند. سردار آقاخاني، رئيس پليس استان اصفهان با بيان اين خبر گفت: با دستگيري 4عضو باند و كشف مقداري دلار، دينار و ريال از آنها، متهمان به اداره پليس انتقال يافتند و تحقيقات براي شناسايي مالباختگان ادامه دارد.

کد خبر 322325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha