همشهری آنلاین: گروه صنعتی ایرانی خودرو تلاش خود را برای اجرای تبصره 13 با هدف جایگزینی خودروهای فرسوده به عنوان یک اولویت پیگیری می‌کند و آماده است نیاز مالکان این نوع خودروها را برآورده سازد.

رضا تقی‌زاده مدیر طرح خودروهای فرسوده ایران خودرو با اعلام این مطلب گفت: در شهریور امسال یکصد و 93 هزار و 627 نفر برای جایگزینی خودروهای فرسوده خود ثبت نام کردند.
وی افزود: وانت پرادو در این مرحله با بیشترین تقاضا مواجه بود و در این خصوص 75 هزار و 657 نفر خواهان دریافت این نوع خودرو هستند.

تقی زاده ادامه داد: 65 هزار و 242 نفر در این مرحله از ثبت نام برای جایگزینی خودروهای فرسوده خواستار دریافت خودروی پژو روآ هستند.

مدیر طرح خودروهای فرسوده ایران خودرو گفت: پژو 405 با حدود 20 هزار و 866 دستگاه ، سمند با 18 هز ار و 96 دستگاه، پژو پارس با 7 هزار و 886 دستگاه و  206 اس دی با 5 هزار و 880 دستگاه به ترتیب اولویت های بعدی متقاضیان به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: گروه صنعتی ایران خودرو در 6 ماه دوم امسال موظف به واگذاری 210 هزار دستگاه خودرو به متقاضیان خودروهای فرسوده است و از این تعداد، حدود 110 هزار دستگاه به اتحادیه تاکسیرانی و مابقی آن به قشرهای مختلف مردم برای مصارف شخصی واگذار می شود.

تقی زاده یادآور شد: با توجه به اینکه در این طرح اولویت جایگزینی خودروهای فرسوده از طریق قرعه کشی تعیین می شود به افرادی که در طرح قبلی ثبت نام و خودروی خود را تحویل نگرفتند امتیاز بیشتری تعلق می گیرد.

وی گفت: همچنین آن دسته از متقاضیانی که امسال موفق به جایگزینی خودروهای فرسوده خود نمی شوند می توانند در سال آینده نیز در این طرح شرکت کنند.
تقی زاده خاطرنشان کرد: بعد از انجام قرعه کشی که از طریق ستاد تبصره 13 اجرا خواهد شد ایران خودرو آمادگی دارد اقدام به اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده کند.

کد خبر 32282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز