شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشکده حفاظت و مرمت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موسسه توسعه گوهرشناسی ایران وابسته به دانشگاه شهید بهشتی گوهرهای به کار رفته در آثار تاریخی را بررسی می‌کنند.

Gem

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نازلی دارخال عضو کارگروه گوهر و بلور پژوهشکده حفاظت و مرمت با اعلام این خبر خاطرنشان ساخت که این توافق در نشست اخیر مسئولان پژوهشکده و دانشگاه شهید بهشتی صورت گرفت.

به گفته دارخال در این نشست که همزمان با راه‌اندازی آزمایشگاه گوهر‌شناسی موسسه توسعه گوهرشناسی ایران وابسته به دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، رییس دانشگاه، رییس دانشکده زمین‌شناسی شهیدبهشتی، رییس اتحادیه طلا جواهر و سنگ‌های قیمتی، رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی و چند تن از کارشناسان حضور داشتند.

او با اشاره به شروع فعالیت‌های مشترک پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی و دانشگاه شهید بهشتی گفت: کامران احمدی رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت به عنوان یکی از اعضای اصلی کارگروه مرکز گوهرشناسی دانشگاه شهید بهشتی در این نشست برنامه‌های پژوهشکده حفاظت و مرمت را درباره شناسایی و بررسی گوهر باستانی بیان کرد.

  • بررسی زیورآلات به دست آمده از گورستانها

این کارشناس در ادامه از راه‌اندازی کارگروه گوهر و بلور در پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی خبر داد و افزود: هدف از راه‌اندازی این کارگروه بررسی و مطالعه گوهرهای تاریخی و انجام طرح‌های پژوهشی در این زمینه و همچنین شناسایی کانی‌های مختلف و منشایابی آنها است.

او "کلیات فیروزه و روشهای حفاظت و نگهداری آن"، "بررسی گوهرهای به کار رفته در آثار تاریخی" و "بررسی و شناسایی زیورآلات به دست آمده از گورستانها و محوطه‌های پیش از تاریخ" را سه پروژه در دست اجرای کارگروه گوهر و بلور پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی اعلام کرد.

کد خبر 324882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha