چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین-علی شاکری: ملی‌پوش هندبال ایران پس از جدایی از اشتوتگارت آلمان به قطر رفته و به عضویت تیم الغرافه در آمده است. سجاد استکی که از نیم فصل دوم لیگ قطر به این تیم پیوسته، با نمایشی درخور توجه و گل‌های زیادی که در هر بازی به ثمر رسانده است، موجب شده تا تیمش در هر چهار بازی دور برگشت پیروز شود.

S.Estaki

او هم اکنون ستاره الغرافه در حضور دیگر بازیکنان خارجی این تیم محسوب می‌شود و سرمربی تونسی الغرافه با وجود او نیم نگاهی به کسب قهرمانی و راه‌یابی به جام امیر قطر دارد.

سجاد در گفت و گو با همشهری آنلاین از موفقیت‌هایش در چند هفته اخیر گفت و این که شانس زیادی دارد که با تداوم درخشش دوباره راهی اروپا شود. ماحصل این گفت و گو را می‌خوانید.

• هماهنگ شدن با تیم، آن هم در نیمه راه مسابقات برايت سخت نبود؟

طبیعی است كه سخت بود، ولی با انگیزه و آمادگی خوبی که داشتم، از همان ابتدا فیکس شدم و در هر ۴ بازی نیم فصل دوم کامل بازی کردم.

• گل‌های زیادی هم در هر بازی به ثمر رساندی.

آنقدر در هر بازی گل می‌زنم که سرمربی تونسی می‌گوید اگر از اول فصل در جمع ما بودی، الان الغرافه با کلی اختلاف در صدر جدول بود.

• از این که از لیگ هندبال اروپا به لیگ قطر برگشتی پشیمان نیستی؟

بازی کردن در بوندس‌لیگا برای هر بازیکنی افتخار است، اما راستش در سال اول و با توجه به همراهی کردن تیم ملی یک مقداری به لحاظ هماهنگی دچار مشکل شدم. فکر می کنم با تجربه به دست آمده، بار بعدی که دور هم نیست، با شرایط بهتری می‌توانم توانایی‌های خودم را نشان دهم.

• با این حساب خیلی از حضورت در دوحه ناراحت نیستی؟

البته در دوحه راحت‌تر از اروپا هستم. اینجا هم سطح تیم‌ها با حضور بازیکنان اروپایی و آفریقایی خیلی بالاست، و تیم‌ها از امکانات قابل توجهی برخوردارند و هم خوشبختانه با در اختیار داشتن امکانات رفاهی خوب بسیار آرامش دارم و همه تمرکزم معطوف به هندبال است.

• حضور بازیکنان خارجی سرشناس به تابعیت در آمده قطری در تیم‌های باشگاهی چگونه است؟

آنها برای آن که مبادا مصدوم شوند، حق بازی در تیم‌های باشگاهی چه قطری و چه اروپایی را ندارند. آنها پس از نایب قهرمانی جهان، راه‌یابی به المپیک و قهرمانی دوباره آسیا فقط تمرین می‌کنند تا شاید بتوانند برای نخستین بار همانند جام جهانی ۲۰۱۵ قطر روی یکی از سکوهای المپیک بایستند.

سجاد استکی

• الغرافه الان چه جایگاهی در جدول لیگ قطر دارد؟

این تیم به لطف بردهای پیاپی نیم فصل دوم هم اکنون در مکان دوم جدول است و هر ۱۲ تیم حاضر در لیگ برتر تلاش می‌کنند تا با قرار گرفتن جزو ۴ تیم برتر، جواز حضور در جام امیر قطر را به دست آورند.

• تیم ملی قرار است به‌زودی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک راهی اردوی اروپایی شود، مشکلی که در راه پیوستن به تیم نداری؟

من همیشه برای بازی کردن در تیم ملی اشتیاق زیادی داشته و دارم. خوشحال می‌شوم که بتوانم به تیم ملی کمک کنم، اما همه چیز بستگی به مکاتبات فدراسیون و باشگاه الغرافه دارد.

• سئوال پایانی، سقف آرزوهای سجاد در هندبال حضور در لیگ قطر است؟

هرگز، اینجا می‌تواند سکوی پرتاب خوبی برای رفتن به تیم‌های بزرگ‌تر باشد. من انشالله دوباره به اروپا برخواهم گشت. بعد از اشتوتگارت اگر بحث سهمیه بازیکنان آسیایی و اروپایی نبود، من امروز به جای الغرافه در مونت‌پلیه فرانسه بودم. به امید این که آنقدر وضعیت هندبال ایران خوب شود و سطح کیفی رقابت‌های باشگاهی بالا برود و اسپانسرها استقبال کنند که همه ما بتوانیم در ایران بازی کنیم.

کد خبر 325428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha