چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

همشهری دو - محسن امین: ۲۴سال گذشته است؛ ۲۴سال از آن روزهایی که وارد مدرسه‌ای تازه‌ساز شده بودیم؛ مدرسه‌ای که نه‌تنها در و دیوارهایش که آدم‌هایش هم تازه بودند.

گل

مدرسه تازه افتتاح شده بود؛ مدرسه دانش‌آموزان نمونه شهر. ما نخستين ورودي‌ها بوديم و به‌همين دليل، مدرسه فقط پايه اول راهنمايي داشت؛ 90دانش‌آموز درسخوان كه حدود نيمي از آنها در طبقه بالايي مدرسه خوابگاه داشتند؛ همراه با 9نفر از بهترين معلم‌ها. ما نمونه بوديم و خودمان هم باورمان شده بود. مدرسه در طول 3سال تبديل به مدرسه‌اي كامل با سه ‌پايه تحصيلي شد و ما از آنجا خداحافظي كرديم.

حالا 24سال از آن روزها گذشته و دست تقدير، به همت تكنولوژي شبكه‌هاي اجتماعي حدود 40نفر ما را به هم رسانده؛ يك دورهمي مجازي كه فرصت عجيبي است، بسيار بيشتر از تجديد خاطرات و خبرگرفتن از حال و روز هم. اينجا آدم مي‌تواند خودش را در آيينه دوستانش ببيند؛ اينكه با چه كساني كجا بوده و به چه فكر مي‌كرده و حالا با چه كساني كجاست و به چه فكر مي‌كند و چه مي‌كند؛ اينكه آن روزها سبك زندگي و نگاه ما به دنيا چه بود و حالا چيست.

حالا 24سال از آن روزها گذشته و اغلب، بيشتر از اينكه احوال هم را بپرسيم، احوال خانواده‌هايي كه تشكيل داده‌ايم را مي‌پرسيم و بچه‌هايي كه به‌واسطه ما پا در اين دنيا گذاشته‌اند و قرار است ما پدرهاي خوبي برايشان باشيم.

حالا 24سال از آن روزها گذشته و مقايسه ما با هم، اشتباه‌ترين كاري است كه مي‌شود انجام داد. آدم‌هاي مختلفي هستيم كه كم و بيش از يك جا شروع كرده‌ايم اما از مسير‌هاي مختلفي به جاهاي متفاوت و در مواردي مشترك رسيده‌ايم. با اين استدلال، قضاوت، سخت‌ترين كار است. حسرت خوردن نسبت به موقعيت دوستاني كه قديم مثل هم بوديم و حالا نيستيم، اشتباه‌ترين چيزي است كه مي‌تواند از ذهن آدم بگذرد.

حالا 24سال گذشته است و نمي‌شود با نشانه‌هايي كه از موفقيت‌هاي ظاهري هم داريم، در مورد هم فكر كنيم. بايد دوباره 24ساعت پياپي، همديگر را ببينيم!

کد خبر 325429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha