مرد کلاهبردار برای سرقت گوشی‌های آیفون نقشه‌ای کاملا حرفه‌ای داشت. او بی‌آنکه فروشنده متوجه شود، جعبه گوشی را با یک جعبه خالی عوض می‌کرد و به راحتی دست به سرقت می‌زد.

متهم

اين مرد كه يك مجرم سابقه‌دار است ديماه امسال تحت تعقيب پليس قرار گرفت. نخستين شاكي او صاحب مغازه موبايل فروشي در سعادت آباد بود. شاكي درباره شگرد مرد كلاهبردار به مأموران گفت: داخل مغازه بودم كه مردي حدودا 45-40ساله براي خريد گوشي آمد. مي‌گفت كه قصد خريد يك گوشي آيفون‌6 را دارد و مي‌خواهد آن را به همسرش كادو دهد. تعدادي گوشي به او نشان دادم و در نهايت يكي را پسنديد. قيمت گوشي 3ميليون تومان بود و آن مرد بعد از كلي چانه‌زدن، خواست كه گوشي را كادو كنم.

گوشي را داخل جعبه‌اش گذاشتم و با كاغذكادويي كه خودش آورده بود آن را كادو كردم. پس از آن كارت عابربانك آن مرد را گرفتم اما چندبار كه كشيدم، پيغام داد كه موجودي كافي نيست. در همين هنگام مرد مشتري جعبه كادوپيچ شده را به من داد و گفت كه چند دقيقه‌اي آن را نگه‌دارم تا برود و از داخل ماشينش پول بياورد. من هم جعبه را گوشه‌اي گذاشتم و منتظر ماندم كه برگردد اما او برنگشت. يك ساعت بعد، چون حدس مي‌زدم از خريد پشيمان شده، كاغذ كادو را باز كردم اما در نهايت تعجب متوجه شدم كه داخل جعبه خالي است.

در واقع مرد كلاهبردار از قبل يك جعبه خالي درست اندازه جعبه گوشي آيفون‌ كادوپيچ كرده بود و زماني كه جعبه گوشي را از من گرفته و داخل كيفش گذاشته بود، آن را با جعبه خالي عوض كرده و با اين روش سرم را كلاه گذاشته بود.با شكايت اين مرد تحقيقات كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران براي دستگيري مرد كلاهبردار شروع شد. مأموران حدس مي‌زدند كه متهم از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌اي باشد؛ به همين دليل به بازبيني فيلم‌هاي ضبط‌شده در دوربين مداربسته مغازه پرداختند و تصويري از چهره‌ اين مرد تهيه كردند. آنها در ادامه به جست‌وجو در بانك اطلاعاتي پليس پرداختند و متوجه شدند كه مرد كلاهبردار يك مجرم حرفه‌اي به نام حميد است كه پيش از اين چندبار به اتهام تخريب، جرايم مالي و آدم ربايي دستگير شده و به زندان افتاده بود.

با شناسايي هويت اين مرد، مأموران به جست‌وجو براي شناسايي مخفيگاهش پرداختند و در نهايت موفق شدند محل تردد وي را در منطقه تهرا‌ن‌نو شناسايي كنند. صبح 20بهمن‌ماه، زماني كه مرد كلاهبردار سوار بر يك خودروي پرايد بود به محاصره پليس درآمد و در يك عمليات ضربتي دستگير شد. همزمان با دستگيري او، در بازرسي داخل ماشينش يك جعبه كادوپيچ شده خالي پيدا شد كه درست اندازه جعبه گوشي آيفون‌6بود. اين يعني متهم قصد داشته سر فروشنده ديگري را كلاه بگذارد كه دستگير شد. سرهنگ گزافي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ مي‌گويد: احتمال مي‌رود كه اين مرد با اين شگرد از فروشندگان زيادي كلاهبرداري كرده باشد. با اين حال تحقيقات از او در مرحله مقدماتي است و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت از وي به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 325616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha