جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

تیم ملی فوتبال شنبه یازدهم شهریور در دیداری حساس باید در سئول به مصاف تیم ملی کره‌ی جنوبی برود. دیداری که نتیجه‌ی آن می‌تواند شرایط فوتبال را در ایران تغییر دهد.

تیم ملی در آخرین دیداری که برابر کره‌ جنوبی انجام داد با نتیجه‌ی دو بر صفر از این تیم شکست خورد و این خاطره‌ای تلخ برای فوتبالدوستان ایرانی بود؛ اما، هم اکنون وضعیت به گونه‌ای است که می‌توان این خاطره از ذهن ایرانیان پاک شود.

امیر قلعه‌نویی درگفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی آخرین وضعیت تیم ملی ایران گفت: تمرینات بسیار خوبی را در طول حضورمان در کره‌ی جنوبی انجام داده‌ایم و امروز سومین تمرین را در ورزشگاه جام جهانی سئول انجام دادیم. بازیکنان ما در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. هر چند که اختلاف زمانی بین ایران و کره‌ی جنوبی در ابتدا کمی شرایط را سخت کرده بود؛ اما، با تطبیق ساعت زمانی تیم ملی شرایط خوبی را به دست آورده است.

وی وضعیت روحی بازیکنان را بالا توصیف کرد و افزود: با همین انگیزه به مصاف کره‌ی جنوبی می‌رویم و اطمینان دارم که می‌توانیم بازی خوبی را در این کشور انجام دهیم.

قلعه‌نویی درباره‌ی بازیکنان نیز گفت: هیچ بازیکن مصدومی نداریم و تمام بازیکنان در شرایط خوبی قرار دارند.

وی درباره‌ی شیوه‌ی بازی تیم ایران در دیدار برابر کره‌ی جنوبی به ایسنا گفت: با توجه به سرعت بالای بازیکنان کره‌ای در دیدار فردا از سه دفاع مرکزی، شش بازیکن میانی و یک بازیکن در خط حمله استفاده خواهیم کرد، در مواقع حمله این سیستم به 3-4-3 تغییر پیدا خواهد کرد و در زمان دفاع 3-6-1 بازی خواهیم کرد. با این شیوه می‌توانیم از ضد حملات بازیکنان کره‌ی جنوبی جلوگیری کرده و مرکز زمین را در اختیار خود قرار دهیم.

قلعه‌نویی درباره‌ی شناخت کادر فنی و بازیکنان از تیم ملی کره‌ی جنوبی گفت: دیدارهای این تیم در جام جهانی را آنالیز کرده‌ایم و پنج شنبه نیز در جلسه یک ساعته با بازیکنان نقاط ضعف و قوت تیم حریف را برای آنها تشریح و در طول تمرینات بر روی این نقاط کار کردیم.

وی درباره‌ی ترکیب تیم ملی گفت: ترکیب تیم ملی مشخص شده است، ما با تغییرات فراوان به مصاف کره‌ی جنوبی خواهیم رفت.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره‌ی پیش بینی‌اش از دیدار ایران برابر کره‌ی جنوبی گفت: ما تیم بزرگی هستیم. ضمن آن که به خوبی نیز تمرین کرده‌ایم. هر چند که بازی بسیار مشکلی را پیش روی داریم، شما دیدید که کادر فنی قبلی در حالی که پنج شش سال تیم را در اختیار داشت در سئول دو بر صفر به کره‌ی جنوبی باخت. در دیدار روز شنبه در درجه‌ی اول به دنبال ارایه‌ی نمایشی دلپذیر و گل نخوردن هستیم و در درجه‌ی دوم کسب سه امتیاز کامل برای ما در اولویت قرار دارد.

قلعه نویی درباره‌ی جو ورزشگاه جام جهانی سئول به ایسنا گفت: در بازی مقابل کره از بازیکنانی استفاده می‌کنیم که تجربه‌ی بالایی داشته باشند و این بازیکنان سابقه‌ی قرار گرفتن در چنین فضایی را دارند، بنابراین نگرانی در این باره نداریم.

 

کد خبر 3265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز