سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

شگرد دزد حرفه‌ای برای سرقت طلا و جواهرات با همه سارقان فرق داشت.

متهم

او براي اينكه اعتماد طعمه‌هايش را كاملا جلب كند، با آنها ازدواج مي‌كرد و بعد از مدتي همه طلا و جواهرات‌شان را مي‌دزديد و فرار مي‌كرد.راز سرقت‌هاي اين مرد كه محمد نام دارد با شكايت يكي از همسرانش فاش شد. اين زن كه كارمند يكي از سازمان‌هاي دولتي بود، يك روز كه از محل كارش به خانه برگشت، متوجه شد كه از طلا و جواهرات‌شان به ارزش 50ميليون تومان خبري نيست.

او وقتي مطمئن شد كه همه دارايي‌اش به سرقت رفته است، با پليس تماس گرفت و از سارق طلاهايش شكايت كرد. اما اين تنها شكايت زن جوان نبود چرا كه چند روز بعد نيز دوباره راهي كلانتري شد و اين‌بار مدعي شد كه شوهرش به نام محمد، همزمان با دزديده شدن طلاهايش گم شده و از او خبر ندارد.

تحقيقات پليس براي كشف راز سرقت طلاهاي زن جوان و همچنين گم‌شدن شوهر او ادامه داشت تا اينكه زن ديگري نيز راهي كلانتري شد و گفت كه شوهرش به‌نام محمد گم شده است. اين زن مي‌گفت كه شوهرش 2روز قبل‌تر از خانه خارج شده و ديگر برنگشته و حتي موبايلش هم خاموش است. ماموران وقتي مشخصات شوهر اين زن را گرفتند متوجه نكته عجيبي شدند. مشخصات اين مرد با مشخصات شوهر شاكي قبلي يكي بود و در ادامه مشخص شد كه محمد كه حالا ناپديد شده بود با 2زن ازدواج كرده و هر كدام از همسرانش از وجود ديگري خبر نداشته‌اند. اين ماجرا وقتي مرموزتر شد كه شاكي دوم پس از اينكه فهميد شوهرش به او دروغ گفته و وي را فريب داده است، به خانه برگشت و سراغ طلاهايش رفت اما از 30ميليون تومان طلا و جواهرات او نيز خبري نبود.

اين دو شكايت نشان مي‌داد محمد يك سارق حرفه‌اي است كه ابتدا با هر دو شاكي ازدواج و اعتماد آنها را جلب كرده و سپس همه طلاهاي آنها را دزيده و فرار كرده است.به اين ترتيب تحقيقات كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران براي دستگيري او شروع شد و كارآگاهان در بررسي‌هاي تخصصي دريافتند كه محمد پس از فرار به‌عنوان سرايدار و نگهبان در يك مجتمع مسكوني درغرب تهران مشغول به‌كار شده است. با شناسايي محل اختفاي او، تيمي از ماموران راهي آنجا شدند و وي را دستگير كردند. پس از دستگيري اين مرد بود كه راز سومين ازدواج او نيز فاش شد.

شاكي سوم با حضور در اداره آگاهي گفت: چند‌ماه پيش بود كه با محمد ازدواج كرده بودم. مدتي پس از ازدواجمان او به بهانه پيگيري انجام كارهاي اداري براي ساختن آپارتمان در ملك پدرم اقدام به گرفتن وكالت كاري كرد اما پس از گذشت مدت كوتاهي خوشبختانه متوجه شدم كه وي قصد داشته تا با تهيه اين وكالتنامه اقدام به كلاهبرداري از من كند. دقيقا از همان زمان وي با سرقت 30ميليون تومان طلا و جواهراتم ناپديد شد.

سرهنگ افراسيابي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت:‌ با دستگيري متهم مشخص شد كه وي از زنان ديگري نيز با اين شگرد سرقت كرده است. در واقع اين مرد با شناسايي طعمه‌هايش از ميان زنان تنها با وضع مالي مناسب آنها را فريب مي‌داد و پس از عقد دائم يا موقت، نقشه سرقت‌هايش را عملي مي‌كرد. به‌گفته وي، ديگر شاكيان احتمالي اين مرد مي‌توانند براي شناسايي او به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 327683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha