اعضای باند جیب‌برهای پایتخت ۴ نفر بودند که ۲ نفر از آنها در ایستگاه‌های بی‌آرتی دعوای ساختگی راه‌می‌انداختند تا ۲ نفر دیگر دست به سرقت بزنند.

متهمان

از مدتي قبل شكايات مشابهي پيش روي كارآگاهان پليس پايتخت قرار گرفت كه از جيب‌بري‌هاي سريالي در ايستگاه‌هاي بي‌آرتي حكايت داشت. يكي از مالباخته‌ها مي‌گفت: منتظر اتوبوس بودم كه ناگهان 2مرد در صف با يكديگر درگير شدند. كار به فحاشي و زد و خورد كشيده شد و من و چند نفر ديگربه سمت آنها رفتيم كه جدايشان كنيم. چون با مشت و لگد به جان هم افتاده بودند و ممكن بود حتي كار به جنايت هم بكشد.

وي ادامه داد: بالاخره با پادرمياني من و ديگران، آنها از هم جدا شدند و دعوايشان خاتمه يافت. اما درست بعد از اينكه اتوبوس رسيد و سوار شدم دستم را به داخل جيبم بردم تا كارتم را بيرون آورم كه آنجا بود كه متوجه شدم كيف پول و موبايلم سرقت شده است. گويا زماني كه در ميان شلوغي و ازدحام جمعيت قصد جدا كردن 2مردي كه با هم درگيرشده بودند را داشتم، افراد فرصت‌طلب جيبم را خالي كرده بودند. با اين شكايت‌هاي سريالي، ماموران رديابي‌هاي خود را شروع كردند تا اينكه سرانجام مخفيگاه متهمان را در اقدامات ويژه پليسي و اطلاعاتي به‌دست آوردند و هر 4 متهم را دستگير كردند.

آنها پس از دستگيري به شعبه اول دادياري دادسراي ويژه سرقت منتقل شدند و اقرار كردند كه از يك سال قبل دور هم جمع شدند و اين باند را تشكيل دادند. سردسته باند گفت: شگردمان اين بود كه 2نفر از اعضاي باند دعواي ساختگي راه‌مي‌انداختند و زماني كه مردم جمع مي‌شدند، من و همدست ديگرم دست به جيب‌بري مي‌زديم.

به گزارش همشهري، اعضاي اين باند بين 25 تا 35سال سن دارند و سابقه‌دار هستند. از سويي تاكنون 8نفر از آنها شكايت كرده‌اند و باتوجه به گسترده بودن فعاليت آنها قاضي پرونده مجوز انتشار تصاوير آنها را صادر كرده است. چنانچه هركس در دام اين گروه سارق گرفتار شده است مي‌تواند براي شكايت به شعبه اول دادياري يا اداره هفدهم پليس آگاهي پايتخت مراجعه كند.

کد خبر 331535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha