همشهری آنلاین: بیست‌ودومین شماره ماهنامه قلک اول اردیبهشت ۱۳۹۵ منتشر و در کیوسک‌های مطبوعاتی، شهرکتاب‌ها و کتابفروشی‌ها توزیع شد.

ماهنامه قلک

در جدیدترین شماره قلک، شهرام شفیعی در داستان «جشن تولد» از مجموعه «قصّه‌های من و بچّه‌هام»، لزوم وقت‌شناسی و انجام به موقع کارها را به کودکان گوشزد می‌کند. علی‌اکبر زین‌العابدین با داستان مصور «موی من و عروسکم» مربوط به صفحه «ببین و بگو و بشنو»، مسئولیت‌پذیری در انجام کارها و نظافت شخصی را برای خردسالان مطرح می‌کند. «ببین و بگو و بشنو»، عنوان صفحه‌ای با داستان‌هایی مصور است که کودکان می‌توانند با نگاه به تصاویر، قصه مربوط به آن را خودشان بسازند. ناصر کشاورز با شعر «آب چشمه»، اهمیت تمیز نگه‌داشتن آب‌های جاری را گوشزد کرده و سیّدنوید سیّدعلی‌اکبر در داستان «کفش‌ندوزِ دشت آفتابگردان»، کودکان را با شغل کفاشی و ابزارهای آن آشنا می‌سازد.

کودکان علاقه‌مند به قصه‌گویی می‌توانند با ارسال فایل صوتی قصه‌های خود مربوط به صفحه ‌«ببین و بگو و بشنو»، آن را در شماره بعد این نشریه و از طریق نرم‌افزار «واقعیت افزوده» یا «layar» بشنوند. همچنین همانند شماره‌های پیشین، فایل صوتی داستان‌ها و اشعار بیست و دومین شماره قلک برای کودکان از طریق همین نرم‌افزار تا پایان اردیبهشت‌ماه قابل پخش است.

همچنین لازم به ذکر است ماهنامه قلک به سی اثر برگزیده کودکان که در زمینه قصه‌گویی، خلاقیت و کاردستی برای این ماهنامه ارسال کرده‌اند، جایزه می‌دهد. کودکان می‌توانند تصاویر ارسالی از آثار خود را در بخش «هدیه‌های شما» ببینند.

«گل کاغذی»، «کفش منگوله‌دار»، «یک روز در موزه»، «من گل لاله را دوست دارم»، «خانواده بارانی» و «چی بود؟ چی شد؟ یه قوری گل‌گلکی» سایر عناوین قلک شماره 22 را تشکیل می‌دهند.

همکاران دیگر این شماره قلک در بخش شعر، داستان و ترجمه عبارتند از: طیبه شامانی، زهرا موسوی، سمیرا رستگارپور، شیدا میرزایی و مهرزاد زمردیان. در بخش تصویرگری و عکس نیز عاطفه فتوحی، مهدیه‌صفایی‌نیا، سارا طبیب‌زاده، میثم موسوی، آزاده معزی، نینا تقی‌زاده، سام سلماسی، شهرام شیرزادی، مرتضی رخصت‌پناه و نیلوفر میرمحمدی در بیست و دومین شماره قلک همکاری داشته‌اند.

ماهنامه قلک نخستین نشریه‌ای است که با موضوع ارتقای سبک زندگی اقتصادی 3 تا 7ساله‌ها منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اشتراک این نشریه می‌توانند با شماره‌ 88904882-021 تماس حاصل کرده یا به سایت www.qollak.ir مراجعه کنند.

کد خبر 331684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha