جوان شیاد وقتی دختران جوان را به‌عنوان مسافر سوار خودرواش می‌کرد به آنها پیشنهاد ازدواج می‌داد اما هدف اصلی او سرقت از طعمه هایش بود.

متهم

اولين شاكي اين پرونده دختر جواني بود كه چندي قبل به كلانتري 118ستارخان رفت و گفت كه راننده يك پژو 206گوشي تلفن همراهش را سرقت كرده است. او ماجرا را اينطور توضيح داد: در فلكه صادقيه منتظر تاكسي بودم كه ديدم يك پژو 206مشكي رنگ مسافر سوار مي‌كند و چون عجله داشتم من هم سوار شدم و روي صندلي جلو نشستم.

در طول مسير راننده با شخص ديگري درباره فروش خودرواش صحبت مي‌كرد و به اين بهانه شماره تماس خودش را به من و مسافر صندلي عقب داد. من مشغول بازي با گوشي تلفن همراهم بودم كه راننده درباره آن از من سؤال پرسيد و وقتي از ادامه سؤالات كلافه شدم گوشي‌ام را داخل كيفم گذاشتم ولي زماني كه پياده شدم فهميدم گوشي داخل كيفم نيست. باگوشي ديگري كه داشتم با راننده تماس گرفتم تا اگر گوشي را داخل خودروي او جا گذاشته‌ام پس بگيرم اما او خنديد و تماس را قطع كرد.

با ارجاع پرونده به پايگاه دوم پليس آگاهي مأموران توانستند راننده 206را كه جواني 31ساله به نام هادي است شناسايي كنند اما هيچ كدام از اعضاي خانواده‌اش از او اطلاعي نداشتند. آنها گفتند به‌دليل كارهاي خلاف هادي او را از خود دور كرده‌اند. با اين حال تحقيقات در اين‌باره ادامه يافت تا اينكه مخفيگاه متهم در خيابان آذربايجان شناسايي و وي دستگير شد. جوان شياد در بازجويي‌هاي مقدماتي اعتراف كرد كه تاكنون با اين شيوه اموال ده‌ها زن و دختر جوان را سرقت كرده است. او گفت به برخي از طعمه هايم پيشنهاد دوستي و به برخي ديگر پيشنهاد ازدواج مي‌دادم و با جلب اعتماد‌شان در فرصتي مناسب پول و گوشي هاي‌شان را مي‌دزديدم.

يكي از شاكيان به پليس گفت: مقابل ايستگاه متروي دانشگاه علم و صنعت به‌عنوان مسافر سوار خودروي متهم شدم. او كه خودش را تيام معرفي مي‌كرد در مسير با من طرح دوستي ريخت و شماره تلفن همراهش را به من داد و من هم به او اعتماد كردم ولي كمي آن طرف‌تر او جلوي يك داروخانه ايستاد و از من خواست برايش دارو بگيرم.

من هم درحالي‌كه كيفم داخل خودروي او بود پياده شدم ولي مرد جوان فرار كرد و كيف دستي‌ام را كه داخلش 600هزار تومان پول و گوشي تلفن همراهم بود سرقت كرد. با ادامه تحقيقات مأموران به اطلاعات تازه تري از متهم دست پيدا كردند. يكي ديگر از شاكيان گفت: وقتي سوار خودروي متهم شدم او به من پيشنهاد ازدواج داد و از اين طريق اعتمادم را جلب كرد. چند روز بعد او با من قرار ملاقات گذاشت و همان روز وقتي از خودرواش پياده شدم كيف دستي‌ام را كه پول و گوشي تلفن همراه داخلش بود سرقت كرد.

سرهنگ سعدالله گزافي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، در اين‌باره گفت: متهم در تحقيقات اعتراف كرد كه تاكنون با خواستگاري از ده‌ها دختر جوان آنها را فريب داده و اموال‌شان را سرقت كرده است. از اين‌رو وي هم‌اكنون در بازداشت به سر مي‌برد و شهرونداني كه از وي شكايت دارند مي‌توانند براي شناسايي وي به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در منطقه جنت آباد مراجعه كنند.

کد خبر 333493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha