همشهری آنلاین: یک کارشناس ترافیک با اشاره به وجود لوازم یدکی تقلبی دربازار و استفاده آنها در ناوگان اتوبوس مسافربری گفت: متاسفانه شاهد فروش لوازم یدکی تقلبی و غیراستاندارد با برند اصلی و قیمت یکسان یا بیشتر در بازار کشور هستیم.

سعید محمدی با بیان اینکه نظام استاندارد مدونی بر مدیریت بهره برداری اتوبوس های برون شهری میان تولید کننده و مصرف کننده وجود ندارد گفت: نیاز سنجی و برگزاری دوره های آموزشی از سوی تولیدکنندگان می تواند در کاهش دستکاری خودرو توسط رانندگان مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به نقش رانندگان اتوبوس های مسافربری برون شهری در افزایش احتمال حوادث اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در ناوگان حمل و نقل جاده ای به ویژه در اتوبوس ها نبود ضابطه و استاندارد و نظارت بر اتوبوس های تولید شده درطول مدت بهره برداری است.

محمدی همچنین افزود: متاسفانه در ایران به خدمات پس از فروش به صورت منسجم فکر نمی شود. در حالی که مراکز خدمات پس از فروش اتوبوس ها در کشورهای اروپایی از تمام اطلاعات و اتفاقات احتمالی از جمله تعداد دفعات مراجعه، تعمیرات، حتی عیوب اصلی و تعداد دفعات فروخته شدن اتوبوس هم اطلاع دارند.

وی در ادامه بیان داشت: شکی در تاثیر دستکاری رانندگان اتوبوس های برون شهری بر افزایش احتمال خطر بروز حوادث نیست. اما تولیدکنندگان با برقراری ارتباط با مشتریان و نیاز سنجی از رانندگان به امکانات مورد نیاز آنها پی خواهند برد.

این کارشناس ترافیک در انتها با اشاره به وجود لوازم یدکی تقلبی دربازار و استفاده آنها در ناوگان اتوبوس مسافربری کشور گفت: متاسفانه شاهد فروش لوازم یدکی تقلبی و غیراستاندارد با برند اصلی و قیمت یکسان یا بیشتر در بازار کشور هستیم.

کد خبر 335824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha