چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تاثیر برخی داروهای ضدسرطان بر قلب، نقش چای درکاهش پوکی استخوان، اثر ازدواج ناموفق بر قلب، و بهبود اوتیسم با افزایش سن، یافته‌های پزشکی آنلاین امروز هستند

درمان سرطان ممکن است به قلب آسیب بزند

ام‌اس‌ان‌بی‌سی: پژوهش جدید نشان می‌دهد که داروهای شیمی‌درمانی به نام آنتراسیکلین‌ها نسبت به سایر درمان‌های جایگزین سرطان پستان برای بسیاری از بیماران ایمن‌تر نیستند. این بافته‌ها به مباحثه فزاینده‌ای دامن زده است که آیا مصرف این داروها برای درمان سرطان پستان با توجه به اینکه ضعف عضله قلب عارضه جانبی شناخته شده آنها است، ارزش دارد یا نه.

 نوشیدن چای ممکن است سرعت استخوان را کاهش دهد

وب‌مد: یک بررسی جدید نشان می‌دهد زنان سالمندی که چای می‌نوشند، دارای تراکم استخوانی بالاتری نسبت به زنانی هستند که اصلا چای نمی‌نوشند. پژوهشگران می‌گویند این نتایج ممکن است تایید کننده بررسی‌های قبلی باشد که نشان داده‌اند نوشیدن چای بدن را از پوکی استخوان  محافظت می‌کند.

ازدواج تنش‌آلود برای قلب بد است

بوستون گلوب:  بر اساس مطالعه‌ای که بر روی کارمندان در انگلیس انجام شده و در نتایج آن در نشریه "آرشیوهای طب داخلی"‌منتشر شده است، اختلافات زناشویی به معنای واقعی کلمه ممکن است خطر بیماری قلب را بیفزاید. افرادی که دارای بدترین رایطه زناشویی بودند، نسبت به  افراد دارای روابط خوب با والدین، بستگان و دوستان، با احتمال 34 درصد بیشتر به حمله قلب مبتلا می‌شدند یا سایر عوارض قلبی را طول دوره 12 ساله بررسی از خود نشان دادند. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که میزان بالا رفته هورمون‌های استرس و التهاب، نتیجه زیست‌شناختی مشکلات در روابط زناشویی است.

رفتارهای اوتیستی ممکن است در بزرگسالی بهبود پیدا کند

فاکس نیوز: یک بررسی جدی که در "نشریه اوتیسم و اختلالات نموی"‌ منتشر شده است بیانگر آن است که بسیاری از رفتارهای اوتیستیک، مانند نقصان در توانایی‌های ارتباطی و حرکات مکرر  ظاهرا با افزایش سن  تغییر و بهبود پیدا می‌کنند. گرچه این علائم در بسیاری از این افراد بی‌‌تغییر باقی ماند، نسبت قابل‌توجهی از افراد در طول دوره 5 ساله بررسی از لحاظ 32 علامت اختصاصی مربوط به اوتیسم بهبودی از خود نشان دادند.

کد خبر 33724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز