دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین- علی شاکری: با پایان یافتن دور مقدماتی لیگ جهانی بیست و هفتم، پرونده تیم ملی والیبال ایران هم با مقام هفتمی بسته شد؛ عنوانی که جوابگوی راه‌یابی به مرحله نهایی نبود، چرا که طبق قوانین FIVB تنها ۵ تیم برتر جدول دوره‌ای، برزیل، آمریکا، فرانسه، صربستان و ایتالیا به همراه لهستان میزبان راهی مرحله پایانی شدند.

طلوع کیان

بعد از عدم کامیابی در رسیدن به مرحله نهایی لیگ جهانی، حالا همه نگاه مردم و والیبال‌دوستان به المپیک است که تیم ایران در نخستین حضورش چه نتیجه‌ای از خود بر جا خواهد گذاشت.

در این میان ملی‌پوشان والیبال از روز یکشنبه (20 تير) با استراحتی کوتاه روانه اردوی آماده‌سازی المپیک شدند تا خود را آماده حضور در این رویداد تاریخی سازند. در این بین مهم‌ترین دغدغه این روزهای کادر فنی انتخاب 12 بازیکن اصلی از میان 16 بازیکن حاضر است. انتخابی سخت و دشوارتر از صعود به المپیک. موضوعی که تمام فکر رائول لوزانو و خوآن سیچلو را به خود مشغول داشته است.

به همین منظور همشهری آنلاین هر روز با این سئوال «اگر شما جای لوزانو بودید 12 بازیکن مدنظرتان برای المپیک کدام بازیکنان بودند ؟»، به سراغ یکی از کارشناسان، بازیکنان قدیمی و اصحاب رسانه خواهد رفت.

  • 12 بازیکن مد نظر طلوع کیان

مربی جوان والیبال ایران که هم اکنون با تیم ملی جوانان در مسابقات آسیایی چین تایپه به سر می‌برد، ضمن ستودن اقدام همشهری آنلاین در کمک به کادر فنی تیم ملی در پاسخ به این سئوال می‌گوید: بازیکنان تیم ملی سال‌هاست که کنار هم بازی می‌کنند و به هماهنگی خوبی نیز رسیده‌اند. به نظرم دست زدن به ترکیب اصلی و جوانگرایی جایز نیست. المپیک همواره جای با تجربه‌هاست.

وی در مورد تغییرات رخ داده در ترکیب تیم هم گفت: در غیاب غفور و قائمی تغییرات طبیعی بود ولی به نظرم نمی‌بایست از میرزاجانپور در پست غیر تخصصی‌اش استفاده می‌شد که جای بحث دارد، چرا که این بازیکن توانمندی بیشتری در پست قدرتی داشت. از سوی دیگر در پست سرعتی استفاده مناسبی از تشکری نشد. هر چند که معتقدم باید به سلیقه مربیان احترام گذاشت، چون در پایان هر رویداد اوست که باید پاسخگوی مردم، خبرنگاران و مسئولين باشد.

طلوع کیان در خصوص نقاط قوت و ضعف تیم ملی در لیگ جهانی بیست و هفتم چنین اظهار داشت: با توجه به خستگی روحی و جسمی ناشی از فشار نامتعارف مسابقات انتخابی المپیک و خستگی راه در سفر به برزیل و صربستان و پدیده جت لگ نمی‌توان نظر قطعی داد، اما از بازی‌های خانگی تهران به نظرم در راه بازی‌های تدارکاتی المپیک خوب استفاده شد.

مربی تیم ملی والیبال جوانان در خصوص پیش بینی‌اش از نتایج تیم ملی در المپیک گفت: قطعا تیم در یکی از رده‌های اول تا سوم دور مقدماتی خواهد ایستاد و جزو 8 تیم صعودکننده خواهد بود. بازی با تیم‌های کانادا، مکزیک و حتی ایتالیا می‌تواند سکوی پرتاب والیبال ایران به مراحل بالاتر هم باشد.

وی در پایان ترکیب ایده‌آل والیبال برای المپیک را به شرح زیر اعلام کرد:

پاسورها : سعید معروف، مهدی مهدوی

قطر پاسورها: شهرام محمودی و امیر غفور

لیبرو: فرهاد ظریف

قدرتی دریافت‌کننده‌ها: فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجانپور و علیرضا مباشری

سرعتی‌ها: سید محمد موسوی، عادل غلامی و آرمین تشکری

 

کد خبر 339587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha