شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

عملیات انهدام باند بختیار رئیسی در جنوب کرمان با مرگ سردسته این باند پایان یافت. این مرد پس از کشته‌شدن عده‌ای از همدستانش درحالی‌که گلوله خورده بود پا به فرار گذاشت اما در نهایت جسد او در یکی از باغ‌های منطقه پیدا شد.

اشرار

عصر پنجشنبه گذشته مأموران اطلاعات، پليس و سپاه قدس كرمان عمليات مشتركي را شروع كردند تا به سال‌ها فعاليت مجرمانه اعضاي باند مخوف شرارت پايان دهند. اين باند كه سركرده آن مردي به نام بختيار رئيسي بود، كوله‌باري از جرايم و شرارت را در پرونده خود داشت؛ از قتل و قاچاق مواد‌مخدر گرفته تا آدم‌ربايي، تيراندازي و تجاوز.

شرارت‌هاي اين باند باعث شده بود كه در حدود 10سال، سايه‌اي از رعب و وحشت ساكنان مناطق رودبار جنوب در استان كرمان را فرا بگيرد و به همين دليل از ماه‌ها پيش مأموران اطلاعات به‌دنبال سرنخي از مخفيگاه اين باند بودند تا اينكه معلوم شد آنها در ارتفاعات كوه‌شاه در حوالي رودبار جنوب مخفي شده‌اند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه بختيار رئيسي در باند خود از اعضاي خانواده‌اش و همچنين افرادي كاملا حرفه‌اي استفاده مي‌كند كه بعضي از آنها نقش چريك و برخي ديگر نقش تك‌تيرانداز را بازي مي‌كردند.

در چنين شرايطي عمليات دستگيري و انهدام اين باند همزمان با تاريك‌شدن هوا در ارتفاعات جنوب كرمان كليد خورد و درگيري مسلحانه سختي بين مأموران و اشرار به‌وجود آمد كه در نهايت اين درگيري با كشته‌شدن پسر بختيار، دامادش و يكي از چريك‌هايش پايان يافت. بقيه اعضاي اين گروه 20نفره نيز به كوه‌هاي اطراف گريختند و در اين ميان مشخص شد كه سردسته باند نيز مجروح شده و اقدام به فرار كرده است.

با پايان يافتن عمليات، جست‌وجو از طريق زمين و هوا براي دستگيري بقيه اعضاي باند ادامه يافت و سرانجام جسد سردسته باند كه پس از زخمي‌شدن پا به فرار گذاشته بود، در يكي از باغ‌ها پيدا شد.معاون سياسي فرمانداري رودبار جنوب گفت: جسد مختار جهش معروف به بختيار رئيسي در يكي از باغ‌هاي منطقه نهضت‌آباد از توابع جازموريان كشف و شناسايي شد. به گفته وي، اين عمليات با مشاركت اداره اطلاعات، يگان‌هايي از قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه پاسداران و فرماندهي انتظامي استان ادامه دارد تا بقيه اعضاي اين گروه نيز دستگير شوند يا به هلاكت برسند.

اسماعيل ساردويي گفت: بختيار رئيسي حدود 10سال در منطقه با شرارت‌هاي خود امنيت و آسايش را از مردم سلب كرده بود كه كشته‌شدن وي موجب خوشحالي مردم مناطق جنوبي شد. براساس اين گزارش حدود يك‌ماه پيش نيز آريا جاويدان، يكي ديگر از اعضاي اين گروهك مسلح كه بيش از 8فقره قتل، قاچاق مواد افيوني، تجاوز و ناامني در پرونده خود داشت با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در شهرستان رودبارجنوب دستگير شده بود.

کد خبر 340139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha