مرد شیاد خودش را به‌عنوان نماینده حقوقی شرکت برق جا می‌زد و با این ادعا که تصادف خودرو، به پست‌های برق خسارت وارد کرده است سراغ شرکت‌های بیمه می‌رفت و از آنها بابت تصادف‌هایی که هرگز اتفاق نیفتاده بود خسارت دریافت می‌کرد.

تحقيقات در اين‌باره از مدتي قبل با دستور عليرضا اربابي فر، بازپرس شعبه هشتم دادسراي ناحيه 14آغاز شد. شاكيان اين پرونده اداره برق و نماينده حقوقي يكي از شركت‌هاي بيمه بودند. براساس گفته‌هاي آنها فردي با معرفي خود به‌عنوان نماينده حقوقي اداره برق سراغ شركت بيمه رفته و از آنجا خسارت دريافت كرده بود.

نماينده شركت بيمه در اين‌باره گفت: مدتي قبل مردي نامه‌اي برايمان آورد و گفت مدتي قبل در بلوار ابوذر يك خودروي پرايد با پست برق كنار خيابان به‌شدت تصادف كرده و علاوه بر قطع جريان برق باعث وارد شدن خسارت سنگيني به پست برق شده است. در اين نامه خسارت وارده حدود 11ميليون تومان برآورد شده بود و از آنجا كه نامه مهر و سربرگ اداره برق را داشت و از طرفي خودرو نيز توسط شركت ما بيمه شده بود، ما هم خسارت را پرداخت كرديم اما مدتي بعد معلوم شد كه نامه جعلي بوده و مرد شياد با اين شگرد توانسته سرمان كلاه بگذارد.

با آغاز تحقيقات معلوم شد اين شركت بيمه تنها شركتي نيست كه فريب اين مرد را خورده و چند شركت ديگر نيز در اين دام گرفتار شده‌اند. مرد كلاهبردار با مراجعه به اين شركت‌ها نيز خودش را نماينده حقوقي اداره برق معرفي كرده و با اعلام اينكه در يك تصادف به پست برق خسارت وارد شده از شركت‌هاي بيمه مبالغ زيادي دريافت كرده بود. اما نكته مهم اين بود كه در جريان بررسي‌هاي متصديان برق منطقه معلوم شد اصلا چنين تصادف‌هايي اتفاق نيفتاده است.

در شرايطي كه شواهد حاكي از آن بود كه متهم با اين ترفند دست‌كم 10مورد كلاهبرداري انجام داده است، تحقيقات براي دستگيري وي آغاز شد. در اين مرحله بازپرس پرونده حكم توقيف خودرويي كه با استفاده از بيمه نامه آن از بيمه خسارت دريافت شده بود را صادر كرد و چند روز بعد اين خودرو در ورودي جاده چالوس توقيف و راننده‌اش دستگير شد.

اين مرد ابتدا سعي مي‌كرد وانمود كند كه از همه‌‌چيز بي‌خبر است اما وقتي تحت بازجويي قرار گرفت گفت نامه اداره برق را از فردي به نام نيما گرفته است. او گفت: من فقط يك مرتبه با اين شيوه از بيمه پول دريافت كردم. اما نيما خودش تاكنون بارها اين كار را انجام داده و پول زيادي به جيب زده است. با اطلاعاتي كه اين مرد در اختيار مأموران قرار داد چند روز بعد متهم اصلي دستگير شد. او حاضر نبود ماجراي كلاهبرداري از شركت‌هاي بيمه را بر عهده بگيرد ولي از آنجا كه همه شواهد و مدارك عليه‌اش بود به كلاهبرداري اعتراف كرد.براساس اين گزارش تحقيقات براي كشف ساير كلاهبرداري‌هاي اين مرد همچنان ادامه دارد.

کد خبر 340403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha