دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

با وجود فروش ۳۴ میـلیـون دلاری انیمیشن «مهمانی سوسیس» در نخستین هفته اکران، «جوخه خودکشی» برای دومین هفته پیاپی بر صدر جدول فروش آمریکای‌شمالی نشست و مجموع فروش داخلی خود را به ۲۲۳ میلیون دلار رساند.

انیمیشن

به گزارش همشهري، مهماني سوسيس كه با بودجه 19ميليون دلاري ساخته شده، در 3هزار و 103 سينما روي پرده رفت و ميانگين فروش آن از جوخه خودكشي بالاتر بود. فيلم تازه ويل اسميت در 4هزار و 255 سينما در آمريكا و كانادا اكران شده و ميانگين فروش آن در اين هفته 10هزار و 287دلار در هر سينما بوده است؛ هر چند نقدهاي منفي منتقدان كار خود را كرد و تعداد تماشاگران جوخه خودكشي در هفته دوم حدود 70درصد كاهش يافت.

نكته جالب درباره عملكرد خوب مهماني سوسيس در گيشه، درجهR آن است كه تماشاي فيلم را براي گروه زيادي از كودكان غيرممكن مي‌كند. اين انيميشن تازه به كارگرداني كنراد ورنون و گرگ تيرنان، داستان موادغذايي موجود در يك فروشگاه بزرگ است كه وقتي متوجه مي‌شوند قرار است در نهايت خورده شوند، نقشه فرار مي‌كشند. ست روگن، مايكل سرا، جيمز فرانكو، سلما هايك و ادوارد نورتن صداپيشه‌هاي نامدار مهماني سوسيس هستند.

ديگر فيلم تازه و پرفروش هفته در آمريكاي شمالي، فيلم زنده و انيميشن «اژدهاي پيت» محصول والت ديزني است كه از اكران در بيش از 3 هزارو700 سينما، كمي كمتر از 22ميليون دلار به‌دست آورد و سوم شد. رابرت ردفورد و برايس دالاس هوارد بازيگران اصلي اين پروژه 65ميليون دلاري هستند كه براساس يكي از فيلم‌هاي سال 1977ديزني ساخته شده است. «جيسن بورن» و «مامان‌هاي بد» هم اين هفته در رده‌هاي 4و 5جدول فروش هفتگي قرار گرفتند.

همزمان با نزديك شدن به فصل جوايز سينمايي، فيلم‌هاي اميدوار به درخشش در اسكار به‌تدريج روي پرده سينماها مي‌روند. اين هفته نوبت كمدي «فلورنس فاستر جنكينز» بود كه كارشناسان مي‌گويند بازي مريل استريپ در آن به‌احتمال زياد يك نامزدي اسكار برايش به ارمغان خواهد آورد؛ هر چند فيلم از نمايش روي يك هزار و 528 پرده، حدود 7ميليون دلار به جيب زد كه نشان مي‌دهد تماشاگران چندان از آن استقبال نكرده‌اند.

در بخش بازيگران مرد، اسميت كه اين روزها جوخه خودكشي را روي پرده سينماها دارد، چشم اميد به درخشش «زيبايي متوازن» بسته است. بازيگر 47ساله آمريكايي كه با «علي» نامزد جايزه اسكار شده بود، در فيلم تازه‌اش بيش از همه يادآور حضور در نقش نامزد اسكار «در جست‌وجوي خوشبختي» است. زيبايي متوازن را ديويد فرانكل ساخته و هلن ميرن، كيت وينسلت، ادوارد نورتن و كايرا نايتلي ديگر بازيگران آن هستند. اين فيلم اواخر پاييز اكران مي‌شود.

کد خبر 343315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha