چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش سازمان ملل در زمینه نحوه تشکیل، چگونگی انتشار و میزان اثرات گرد و غبار از مناطق مستعد و کانون‌های این پدیده در کشورهای مختلف جهان منتشر شد.

گزارش سازمان ملل در زمینه گرد و غبار منتشر شد

به گزارش ایرنا، این گزارش که مبتنی بر داده‌های هواشناسی، زمین‌شناسی، منابع زیستی و جغرافیایی است با بررسی کانون‌های گرد و غبار از سراسر دنیا گردآوری شده و اثرات تغییرات اقلیمی را که منجر به بروز و تشدید این پدیده در جهان شده است، روشن می‌کند.

گردآوری داده‌ها و نقشه‌های گوناگون این گزارش از طریق برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP) و با کمک تمامی اندیشمندان، محققان و دست‌اندرکاران این موضوع در مناطق مختلف جهان در شمال و جنوب آفریقا، خاورمیانه، آسیای میانه، جنوب آسیا و شبه قاره هند، شمال غربی چین، ایالات متحده، استرالیا و آمریکای لاتین صورت گرفته و نشان‌دهنده اهمیت این موضوع نزد اقلیم‌شناسان و محققان محیط زیستی سراسر دنیا است.

در گردآوری و تنظیم ساختار کلی گزارش و تحلیل تغییرات اقلیمی، اثرات بهداشتی، اقتصادی و ارائه راهکارهای مقابله با این پدیده در خاورمیانه مشتمل بر صحرای عربستان، مناطق خشک و بیابانی سوریه، اردن، عراق، کویت، ایران و سواحل خلیج فارس، همکاری محققان و سایر صاحب‌نظران از کشور ایران و از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس به خوبی دیده می‌شود.

به همه محققان، کارشناسان و پژوهشگران این پدیده در کشور مطالعه این کتاب و جستجوی علمی در آن توصیه می‌شود.

کد خبر 345711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha