مازیار حسینی در گفتوگو با ایسنا، در مورد سرانجام طرح معاونت حمل ونقل در خصوص کاهش قیمت بلیت مترو در ساعات غیر پیک با اشاره به وضعیت ازدحام مسافران مترو در هنگامه صبح و عصر گفت: یکی از روشهای مرسوم در توزیع ساعات پیک از حالت نقطهای، تشویق مردم به انتقال زمان سفر خود از ساعات پیک به محدوده های زمانی قبل و بعد از پیک است که اعمال سیاستهای تشویقی و کاهش قیمت در محدوده زمانی مد نظر و بعضاً افزایش قیمت در ساعت اوج مرسوم است.
- اختصاصي همشهري آنلاين: آشنايي با مترو تهران
وی با بیان اینکه یکی از جمله روشها برای تشویق مردم برای استفاده از مترو در ساعات غیرپیک، کاهش قیمت بلیت است؛ گفت: در حال حاضر شرکت بهره برداری مترو در حال انجام اقدامات مطالعاتی است که از منظر حقوقی این مسئله نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت که اگر نیاز به اخذ مصوبه از شورای شهر داشته باشد در قالب لایحهای تقدیم شورا شود.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در مترو شاهد ازدحام مسافران در هنگام صبح و عصر هستیم که باید با انجام اقداماتی زمان سفر مردم مدیریت شود اظهار کرد: برای ترغیب مردم برای تغییر زمان پیک مترو باید بستههای تشویقی در نظر گرفته شود.
وی در پاسخ به این سوال که به طور میانگین امکان دارد که چند درصد قیمت بلیت کاهش یابد؟ گفت: کاهش قیمت بلیت در ساعات غیرپیک، در کشورهای مختلف، متفاوت است و در ایران حتی اگر تا پنجاه درصد نیز کاهش داده شود در مجموع می تواند مقرون به صرفه برای طرفین باشد، هر چند که اجرای این موضوع نیاز به کار کارشناسی دقیق و کسب مجوز های لازم از شورا را دارد اما دقت داشته باشید که این پیشنهاد تنها برای بازه زمانی نزدیک به پیک یعنی حدود نیم تا یکساعت قبل و بعد پیک در نظر گرفته میشود.
نظر شما